Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg havde samme tanker som du, men mit eget TV har ikke fået tilføjet optagefunktion endnu. Jeg ville også forsøge mig med enten en USB3 stick med en ordenlig skrive-hastighed eller en SSD.
Af jng
makamakalay1 skrev: ...
Men så kan det være man kan bruge et USB-stick, hvis det er hurtigt nok. Nogle erfaringer med 128 eller 256 GB til dette formål?
Flere producenter (jeg kender ikke alle) fraråder sticks eller "kræver" ligefrem harddiske. Jeg har på LG-, Philips- og Samsung-tv-apparater uden held prøvet med sticks (dog kun USB2). Det er aldrig endt godt. Sticks, der er uden bevægelige dele, burde være hurtigere end harddiske, men det er ikke altid tilfældet. Til gengæld synes jeg, at der skal ledes længe efter en 2½"-harddisk, der siger ret meget.
TS signalet stiller altså ikke specielle krav og de fleste USB2 Nootbook harddiske er hurtige nok, bare husk at de skal (helst) formateres af fjernsynet eller være formateret i NTFS.
Jeg kan godt forstille mig at nogen fjernsynsfabrikanter ikke vil betale afgift for FAT32 (max 4 GB filer) eller NTFS, så hvis fjernsynet kan formaterer Stick'en eller disken, så gør det.
Bruger selv en oldgammel WD disk, ja den siger noget, men den ligger inde i skabet som fjernsynet står på.
Af jng
bentpetersson skrev:Jeg købte i dag nedennævnte med 2 TB og fik den for kr. 699. Den fungerer fint og er uden særskilt strømadapter og modtager derfor strømmen via usb. Den kan absolut anbefales og larmer meget lidt.

http://m.pricerunner.dk/pl/36-2903730/H ... ign-Priser
Ja, harddiske koster ikke meget, og 2 TB rummer i runde tal 400 timers HD-udsendelser.
Men det er IKKE et permanent lager. For det første er udsendelserne låst til tv-apparatet, og for det andet bliver tv-apparatet mærkeligt en dag og nægter at kendes ved disken...
jng skrev:
bentpetersson skrev:Jeg købte i dag nedennævnte med 2 TB og fik den for kr. 699. Den fungerer fint og er uden særskilt strømadapter og modtager derfor strømmen via usb. Den kan absolut anbefales og larmer meget lidt.

http://m.pricerunner.dk/pl/36-2903730/H ... ign-Priser
Ja, harddiske koster ikke meget, og 2 TB rummer i runde tal 400 timers HD-udsendelser.
Men det er IKKE et permanent lager. For det første er udsendelserne låst til tv-apparatet, og for det andet bliver tv-apparatet mærkeligt en dag og nægter at kendes ved disken...
Jeg går ind for beskyttelse af ophavsretten og finder løsningen helt ok. Jeg er iøvrigt enig med dig.
Jeg har meget dårlige erfaringer med USB3 sticks fra Kingston. Min seneste 32 GB stick holdt i 1 uge og det var endda deres "robuste" model i en solidt metalhus.

På mit eget Sony-TV, så tænder og slukker TV'et for HDD'en konstant, hvilket er sindsygt irriterende at høre på hvis det er en mekanisk disk. Så hører du hele tiden læsehovedet parkere og disken spinner op/ned. Den gør det også når TV'et står i standby, så det har jeg for længst droppet. Jeg nævner det også i anmeldelsen af X85 og X90.
Af jng
...
bentpetersson skrev:
Jeg går ind for beskyttelse af ophavsretten og finder løsningen helt ok. Jeg er iøvrigt enig med dig.
Jeg går skam også ind for beskyttelse af ophavsretten. Af erfaring har min nyeste harddiskoptager en rimelig lille harddisk. Så lærer man (=jeg) at se de gemte programmer hurtigt, eller at slette dem hurtigt.
Af jng
Torben Rasmussen skrev:Jeg har meget dårlige erfaringer med USB3 sticks fra Kingston. Min seneste 32 GB stick holdt i 1 uge og det var endda deres "robuste" model i en solidt metalhus.

På mit eget Sony-TV, så tænder og slukker TV'et for HDD'en konstant, hvilket er sindsygt irriterende at høre på hvis det er en mekanisk disk. Så hører du hele tiden læsehovedet parkere og disken spinner op/ned. Den gør det også når TV'et står i standby, så det har jeg for længst droppet. Jeg nævner det også i anmeldelsen af X85 og X90.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor USB-sticks (både USB2 og USB3) er "langsomme" i forhold til en mekanisk harddisk. Microsoft forsøgte endda uden større held at lade Windows 7 og andre bruge en stick som "udvidet
hukommelse" (ReadyBoost) som alternativ til en computers indbyggede harddisk.