Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Markusth
Hey panels.
Jeg har tidligere lavet en tråd omkring køb af nyt fjernsyn til stuen.
Jeg er kommet frem til disse to modeller, Jeg havde også Panasonic CXC725 i kiggerten, men pga. grimme remotes og firefox styresystem, som jeg i øvrigt, ikke rigtig tror på i forhold til androids.
JS8005 er lidt dyrere end X85C, men jeg er mere tilhænger af samsungs design på både fjernsyn og remotes, men synes dog stadig at Sonys også er lækkert, så det er ikke det der ville være grund til ikke at vælge en X85C.

Jeg har hørt en del dårligt om X85C, omkring fejl osv. men også at de er rettet igen, derudover finder jeg ikke så meget dårligt omkring JS8005'eren, nogen steder.

Der er en masse snak omkring begge modeller her i forummet, men jeg er interesseret i, hvad folk ville vælge, hvis der kom til et tilbud på begge fjernsyn, hvor samsungen måske kostede 500 mere end Sonyien. og vigtigst af alt, hvorfor de ville vælge den ene frem for den anden.

Nogen der ved om begge fjernsyn har eller har mulighed for at få en Plex app?

(jeg er ikke helt klar over om sony har en model, der passer mere prismæssigt til JS'eren, jeg synes dog relativt at de er ret tætte)
Af Silentbob
Personligt havde jeg valgt Panasonic CXC725.

Men stod valget mellem Samsung og Sony, vil jeg sige det afhænger meget af skærmstørrelse.

Er det en 55 tommer ville jeg vælge Samsung, da X85C ikke er bagbelyst i den størrelse.

Er det en 65 tommer, havde jeg taget Sony, da de begge er bagbelyst i den størrelse.
Af thg
Syntes du skal tage ud og se Samsung JS8005 i virkeligheden, er bl.a. hos Hifiklubben i Lyngby!

Jeg blev meget skuffet. Helt lys rustfri stål kant på siden af selve skærmen og dem i siderne hele 2,5 cm. brede. Det er virkelig noget jeg syntes tager ens fokus når man kigger på skærmen. Derudover er der ovenpå skærmen en plastic kromliste som absolut ikke trækker kvalitets indtrykket op og man tænker bare bling, bling!

Jeg kiggede selv på de 2 nævnte tv samt Philips 55PUS7600, men har nu ihvertfald sorteret Samsung fra, men er stadig i tvivl omkring om det skal være Sony eller Philips'en, da det er svært at finde anmeldelser af Philips modellen :(
Af Markusth
Det er også et lækkert Phillips og ser ud til at det har fået udemærket anmeldelser. Dog er jeg lidt skeptisk omkring ambilight og jeg tænker at jeg ikke gider betale mere for det, hvilket jeg jo kommer til, når fjernsynet har det :/
i forhold til JS8005, er jeg enig med at siderne er lidt for tykke, hvilket virkelig er en skam, for ellers er det super fedt.
Jeg har sgu svært ved det og jeg ved ikke hvornår jeg bliver enig med mig selv, måske når det rigtige tilbud på en af disse 3 kommer.
Af thg
Philips modellen koster pt. ca. det samme som de andre 2, så chancen for et godt tilbud på det, burde være det samme som for de andre og Ambilight kan man jo bare slå fra, hvis man ikke er til det.

De 4 private bruger anmeldelser der er på Philips' hjemmeside for denne model er desværre bare alle meget dårlige, men sådanne dårlige anmeldelser kan man sikkert også finde for de andre modeller:
http://www.philips.dk/c-p/55PUS7600_12/ ... nmeldelser
Af Markusth
Ja det kan godt se ud som om at folk har købt tvet udelukkende pga. design :/ hvilket er ret ærgerligt, i forhold til Phillips. Jeg synes dog også, at ud af de 3 tver, har Phillips det lækreste design.

Derudover synes jeg at de controllere der følger med JS8005, er vildt lækre og virker vildt godt. derudover synes jeg også tvet er pænt, men det trækker lidt ned med de brede paneler uden i siden.
Sony er smal hele vejen rundt, hvilket er lækkert og det virker ikke plastikagtigt overhovedet. Dog har det en sølv kant i siderne på tvet, som ikke er særlig pænt og des crontollere er også fede nok.
Sonyien er dog lidt tykkere end samsungen. Derudover kører sony på android, som jeg tror er det førende indenfor smart tv, om ikke nu, som om kort tid.

Der skal nok komme tilbud på begge modeller, her den anden dag kunne man få JS8005, til 10k, hvilket er 3k billigere end normalt. Sonyien har været på bud før og kommer det helt sikkert igen.

Der er altid noget der trækker ned, det ene eller det andet sted. Det bedste ville jo nok være at købe end high-end fra enten Sony, LG eller Samsung, for både at få det fedeste design og skærm, men må desværre indse, at mit budget ligger på maks 10k, det andet er vanvid, når priserne styrtdykker kontant.
Af Tjep
Jeg er ved at skille mig af med mit Sony 2015 Android TV grundet den elendige software. For mig at se er produktet slet ikke modent til at komme på markedet - spar dig selv for en masse frustrationer og vent med Sony til de har fået styr på det i 2016 (måske). Mit tv var et KD- 43X8305CBAE - købt i El Giganten.
Af miversen10
Jeg har haft begge skærme. lige nu har jeg sonyen i 75". det er en bedre skærm på alle parameter - og softwaren bliver kun bedre med de nye updates der komme. Du skal klart gå med sonyen
Af miversen10
ja, jeg sendte min samsung retur efter 14 dage og købte mig sonyen i 65", som jeg senere har byttet til en 75" ;). Jeg syntes slet ikke det kan diskuteres at du skal gå med sonyen. Billedet er væsentlig bedre efter min mening. og alle de små fejl som folk skriver om, har jeg slet ikke oplevet . jeg tror skærmen har frosset en gang på 3 uger. og jeg har brugt den fra morgen til aften ;). så det ser jeg ikke som noget problem,

Jeg savner nogle forskellige apps, som viaplay og tv2 play. men alt det skal nok komme med tiden..
Af Markusth
Det eneste jeg kan finde, som siger jeg skal tage sonyen er bagbelystpanel hvor samsungen har et sidebelyst led-panel. Det er det eneste minus anmeldelser siger, som er et minus. Men jeg bruger sjældent et tv i totalt mørke og jeg er så meget mere fan af designet af js8005 og det hele ved den, synes jeg bare spiller. Jeg er ret sikker på jeg har bestemt mig for at gå med samsungen, så må vi se om jeg også sender den retur. Jeg skal til gengæld ikke have større end 55", så det kan også være det der har været en del af problemet hos dig, eftersom du er endt ud i en 75" :D det er jo en del større end 55" :D