Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn til siddeafstand på 2,5-2,8 meter. Derfor leder jeg efter et 50-55" TV.

Behov:
Det skal bruges primært til almindeligt TV-kiggeri samt film. Planen er også at få en konsol sat til. Smartfunktion og streaming via dette er ikke noget som jeg rigtigt gør i. Det er mest en god filmoplevelse med flot billed jeg går op i - indenfor budgettets rammer (5k-8k)

Elgiganten har tilbud på Samsung 55JU6575 i denne weekend til 7.999.- kr.

Jeg vil derfor gerne spørge jer om jeres erfaringer eller input til dette fjernsyn? Både i forhold til kvaliteten og prisen. Det er ikke fordi jeg står og skal bruge fjernsynet nu, da jeg først flytter hen hvor det skal bruges i midt-december. Jeg er bare på udkig efter gode tilbud allerede nu.

Alternativt har jeg kigget på et Panasonic CS 630 50" til 5.000 .-

Samlet budget er på i mellem 5.000 og 8.000 kr, og budget behøves ikke at opbruges med mindre tilbuddet er godt.

Så spørgsmål:
1: Er samsung fjernsynet et godt tilbud?
2: Har samsung modellen et godt billed?
3: Er en afstand på 2,8 meter nok til 55" eller vil 50" være bedst?
4: Hvilket er bedst? Overstående samsung eller panasonic?
Køb TV når du har brug for det, vil mit råd være...

En afstandsmåler:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

De fleste herinde vil nok sige: Hellere for stort end for småt, da du hurtigt vender dig til det (Siger jeg med en 42" og 2,5 meter fra.. :s.... )

Hvad er bedst? Det lidt kedelige svar er nok: 2 gode skærme begge 2.

Kan kun lige finde den buede JU6515, men ingen test. Måske andre kan?

Til sammenligning: En test af CS630:

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html.

4 ud af 5 stjerner.

Det lyder som et godt tilbud til 50", men om det er det bedste valg mellem de 2 skærme ved jeg ikke.

Bare du bliver tilfreds!
Der er ingen grund til at bruge en afstandsmåler. Et tv i dag, kan ganske simpelt ikke blive for stort.
Der er vel ingen, der sidder med snotten helt inde i skærmen?
Det med at købe tv, før du har brug for det, er der, som Peter siger, absolut ingen grund til.
Priserne og udvalget ændrer sig så hurtigt, at det højst sandsynligt, vil være nogle helt andre skærme, der er best buys, når det bliver aktuelt.
Og Peter, du skal nok lige "vænne" dig til, at du ikke kan anbefale plasmaer længere...
Håber, du fattede pointen?
Ja, ville hvis jeg kunne men det løb er kørt for længst..

De fleste med plasmaer er vel stadig glad for den billedkvalitet det leverer.

Så er der selvfølgelig strømforbruget, men sådan er/var det jo.

Næ, hvad? : Om 2-3 år OLED til nogenlunde fornuftige penge?
Supergris skrev:Det var ellers bare et forsøg på, at fortælle dig, du brugte "vender", hvor du skulle have brugt "vænner", men du fangede den åbenbart ikke.
To ord, med vidt forskellig betydning...
Flere skriver ubevidst vidst, selvom de burde have vidst og vist, de mener vist...