Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ordspilleren
Overvejer selv samme TV. Har efterhånden brugt et par timer på at lede efter relevanter anmeldelser, og der er desværre ikke meget at finde. Der er lidt af sidste års modeller fra samme serie, og de skulle vist være helt udemærket. Dog er det svært at sammenligne mht. hastighed da dette TV i modsætning til sidste års modeller kører Android TV.

Jeg følger med her og håber at nogen har noget input!
Af Ordspilleren
Har fundet nogle anmeldelser af TV'et fra Polen. At deres version hedder PFH5500 i stedet for PFT5500 betyder intet, det er blot tuneren.

http://hdtvpolska.com/topic/35380-test- ... ndroid-tv/

Deres konklusion er meget positiv så vidt jeg kan læse mig frem til (med lidt hjælp fra Google Translate).

For at opsummere de vigtigste pointer jeg er kommet frem til efter lidt læsning:
  • Skærmen har god farvegengivelse og kontrast EFTER kalibrering.
  • Farvegengivelsen på skærmen er dårlig når man ser på den fra en vinkel. Bemærk dog at dette er typsk for TV med VA-paneler, så det er ikke noget unormalt. VA-paneler giver (i hvert fald i denne prisklasse) bedre kontrast og input lag end dyere IPS-paneler.
  • God mht. input lag, altså god til f.eks. Xbox.
  • Android TV kører godt på den, tilstrækkeligt hurtigt interface.
Det er hvad jeg er kommet frem til. Tag det med et gran salt, jeg vil anbefale at du prøver at tage ned i Elgiganten og se på skidtet. Jeg overvejer kraftigt dette TV til mig selv, af hvad jeg kan se ser det lovende ud.
Brugeravatar
Af chrkoge
Hejsa :) Det er ikke fordi jeg er særlig aktiv på debatten herinde, men vil da gerne komme med et lille input her.

Jeg har idag hentet fjernsynet til min mor og sat det op for hende. Synes det er et super flot billede, fjernsynet virker hurtigt i menuen og selve Android delen virker også ganske fint.

Nu har jeg kun siddet med det et par timer men hvis i har et spørgsmål så kom med det så skal jeg prøve og besvare det :)
Af DavidHJ
Ordspilleren skrev:Har fundet nogle anmeldelser af TV'et fra Polen. At deres version hedder PFH5500 i stedet for PFT5500 betyder intet, det er blot tuneren.

http://hdtvpolska.com/topic/35380-test- ... ndroid-tv/

Deres konklusion er meget positiv så vidt jeg kan læse mig frem til (med lidt hjælp fra Google Translate).

For at opsummere de vigtigste pointer jeg er kommet frem til efter lidt læsning:
  • Skærmen har god farvegengivelse og kontrast EFTER kalibrering.
  • Farvegengivelsen på skærmen er dårlig når man ser på den fra en vinkel. Bemærk dog at dette er typsk for TV med VA-paneler, så det er ikke noget unormalt. VA-paneler giver (i hvert fald i denne prisklasse) bedre kontrast og input lag end dyere IPS-paneler.
  • God mht. input lag, altså god til f.eks. Xbox.
  • Android TV kører godt på den, tilstrækkeligt hurtigt interface.
Det er hvad jeg er kommet frem til. Tag det med et gran salt, jeg vil anbefale at du prøver at tage ned i Elgiganten og se på skidtet. Jeg overvejer kraftigt dette TV til mig selv, af hvad jeg kan se ser det lovende ud.
Har du fået købt Tv'et? Jeg overvejer meget kraftigt at købe det..
Af negrøJegrøpS
Var nede at kigge,nrb.gade,fik også den med "et 100 hz er bedre" af den (nærmest forbipasserende)
ekspedient. De havde kun et underbelyst 40" stående. De bruger tilbuddene til at lokke folk ind.
Det var det samme sidst jeg var nede at kigge på et tilbud, der stod et andet tv og strålede ved siden af det jeg kom for. (Sorry, skulle lige af med det.)
Men til sagen: Det er 50hz og 50hz backlight scanning, så det skulle jo være fint? for som Torben skriver i artiklen "100/200hz" " Typisk vil scanning backlight derfor også køre ved samme frekvens som opdateringen af panelet gør." Så philips 48pft5500 er vel godt nok?
Nej, der er nok noget jeg har misforstået.
Men desværre kommer det nok til at stå hen i det uvisse, da jeg har bemærket at der ikke er nogen her på F.P. der beskæftiger sig med noget der koster under 130.000.
Det var mit første indlæg. Bliver banned i morgen?
Af wdrvng
Jeg var også nede og kigge på nørrebrogade og havde præcis samme oplevelse som du, negrøJegrøpS. Fik anbefalet JVC 40" LED-TV LT-40E71 i stedet, men de dårlige anmeldelser fra deres hjemmeside skræmte mig fra det.

Jeg ved ikke ret meget om-, eller har nogen erfaring med nyere tv, så er også lidt på bar bund. Midt budget er 4000> og havde også kigget på dette philips tv. Jeg så 40" udgaven og 6500'er-udgaven af det i butikken, og må tilstå jeg ikke kunne se den store forskel.

Jeg har haft overvejet Samsung 43'' Full HD LED-TV UE43J5505, men ender nok med det philips tv.
Af Bent odense
wdrvng skrev: Jeg har haft overvejet Samsung 43'' Full HD LED-TV UE43J5505, men ender nok med det philips tv.
Samsung UE43j5505 er netop nævnt i købsandbefalinger som et value-for money tv med et fint sortniveau.

Og forøvrigt kan man ikke vurderer et tv i butikken,kun designet.
Senest rettet af Bent odense 30 okt 2015, 20:43, rettet i alt 1 gang.
Af Bent odense
negrøJegrøpS skrev: Men desværre kommer det nok til at stå hen i det uvisse, da jeg har bemærket at der ikke er nogen her på F.P. der beskæftiger sig med noget der koster under 130.000.
Hold da op noget vrøvl,der er flere muligheder her på flatpanels,som købsandbefalinger,tilbudjagten "Guides.De fleste bruger søger tv fra 5000 og op til 10.000Kr,og det er det de fleste tråde handler om.
Af WhatTheShitLana
42 ms pffft, det er ret dårligt og jeg ville anbefale samsung eller faktisk sony i dette tilfælde da visse af deres gamle 1080p tv har ms helt ned til 16ms, se det er noget der batter. Samsung tager føringen med ms i 4K dog ^^

Mvh Mig :)

vov vov Peter ^^