Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg ville egentlig gerne have en Oled og endte ud med et CX700 istedet pga budget.
Ja dernæst vil jeg heller ikke give 15.000kr for et 1080p tv uanset kvalitet.

Grænsen hedder 10k.
Mit spørgsmål er om "man" kan forvente eks es870v i den prisklasse (igen)?

Jeg magter ikke flere dage i kø for et, men bed mærke i at power ved deres seneste åbning havde flere tilbage dagen efter.

Tænker det scenarie kan gentage sig. Ellers er der håb for Black Friday eller?

Jeg har netop returneret mit CX700 grundet hakkende billede og aner ikke hvad der kommer til at ske med det og er derfor ved at søge markedet for alternativer. (Ikke det tråden handler om:)).
Brugeravatar
Af KimKaos
Det gør det nok - og i fremtiden kommer der endnu flere modeller med både 4K og OLED til fornuftige priser.

Rent personligt så tror jeg at folk kan forvente at kommende Black Friday vil der dukke et par 870´er op til samme pris som sidst de var på tilbud - man kan så bare håbe at det ikke kun er hos KøKongen Power som jeg rent personligt ikke orker.

Jeg vil nemlig helst sidde hjemme foran min PC og købe et at de TV jeg har været ude og kikke på.
Af PeterD
Lige så vi ikke maler "Fanden på væggen":

CX700 fik ellers topkarakterer her på siden:

http://flatpanelshd.com/review.php?suba ... 1431346125

og avforums.com:

https://www.avforums.com/review/panason ... view.11286

Samt her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx70 ... 054122.htm

og her:

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

Det kan jo være der har været en ALVORLIG PRODUKTIONSFEJL med skærmen,men billedet fejler ikke noget, hvis ellers skærmen er fejlfri :DD

Held og lykke med den nye skærm og dit nye mærke :)
Senest rettet af PeterD 25 okt 2015, 18:23, rettet i alt 1 gang.
Af bromberg
Var/er som sådan også tilfreds.
Tror da også det er tale om en fejl. Nægter at tro på skærmen er sådan. Der er dog ihvertfald en brugere mere herinde der har samme problem.

Men downsides med LCD er svære at komme uden om. Virkelig dårlig betragtningsvinkel.
Uens lys i panelet. Dog mindre end jeg ellers tidligere har set.
Slør kan også ses.
Vil sgu bare have min gamle plasma op på dupperne igen:)
Af PeterD
Det er så sandt som det er sagt:

SAMSUNG <B OG PANASONIC PLASMA <B

On topic:

Det bliver altså spændende med OLED!

Fedt at det nu ENDELIG er i produktion.

Billedet skulle jo være fantastisk, men så er det bare om der er 2 års garanti for fejl/ problemer..

Syntes man har hørt der kan forekomme problemer efter et stykke tid og da det samtidig er "relativt dyrt" er OLED ikke slået igennem endnu..

Men LG gør hvad de kan og det er jo glædeligt! Forhåbentlig følger de andre efter

Her i Oktober skriver Techradar.com at det bedste 4K billede de har set er på Sonys' X9405C

http://www.techradar.com/news/televisio ... ay-1198304
Af KBW
De LG oled skærme der har været til salg er 2013 modellerne. De bliver solgt til kun at sidde på væggen med det medfølgende beslag, andre virker ikke. Der med følger heller ikke de samme briller, remote osv videre som de nyere. SMART-TV-operativsystemet er ældre (NetCast). Tror at disse tilbud kommer igen indtil LG har fået solgt de gamle produktionsmodeller!
Af bromberg
Det tænker jeg også lidt. De henvender sig (for nu) til et begrænset kundesegment.
Så det er mere hvornår de løber "tør".:).
Jeg tror elgiganten tog den et skridt videre med en pris på kr 7999kr. Godt nok i kø tilbud, men alligevel.

Tror at de står i kø på dba til næste år hvor næste oled 4k bølge rammer. Men der er længe til selvfølgelig:).
Nå, men jeg ville meget gerne stadig lande over et tilbud på 10.000kr for ea870a, uden det indebærer 7 dage i kø, hvor jeg må afholde ferie, undvære fritid, undvære familie, undvære en stor del af det jeg ellers sætter pris på i min hverdag;).
Forstår sgu godt folk vil tjene lidt på dem - efter køtilbud, meeeen
Af KBW
Ha ha - nej rengøringsmiddel (Flat Screen Cleaner fra am).

Sælgeren i Power foreslog selv prisen da de vidste der var tilbud i El-giganten. Det var lang tid efter at El-giganten var løbet tør. man kan jo prøve hvis man vil.

(PS: El-giganten kører også start pakke med kabler, rengørngsmiddel, opdatering, kalibrering).
Brugeravatar
Af KimKaos
KBW skrev:Jeg betalte 12.000 hos Power i søndags inkl. deres kalibreringspjat og startpakke med rengøring + kabler.
Luksuskabler fra AV til under 100,- på tilbud og en flaske af Dr. Beckmann´s fladskærmsrens til 15,- i Netto og en gratis kalibering via nettet ;)¨

De har flået 2000,- op af din lomme
KBW skrev:Ha ha - nej rengøringsmiddel (Flat Screen Cleaner fra am).

Sælgeren i Power foreslog selv prisen da de vidste der var tilbud i El-giganten. Det var lang tid efter at El-giganten var løbet tør. man kan jo prøve hvis man vil.

(PS: El-giganten kører også start pakke med kabler, rengørngsmiddel, opdatering, kalibrering).
Bare husk, at El-Giganten ikke kalibrerer hvert enkelt TV - de har bare et sæt indstillinger de genbruger på alle modellerne. Power måler det igennem.