Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har egentlig godt lagt mærke til det siden jeg købtee tv´et for 3 uger siden. Jeg har dog rodet så meget med IFC, at jeg ikke har spekuleret mere over det.

Jeg er noget frem til at have det helt off og har derfor testet de sidste par dage og problemet forekommer med ifc off, min, middel og maks.

Det sker ca hvert andet minut og varer ganske få sekunder, men det er til at blive vanvittig af.
ligesom billedet falder til 3-5 hz i 2 sekunder..
Samtidigt har jeg oplevet at det skifter i lys styrke. Det er ikke sket så tit men ud af det blå. Igen er alt hvad der kunne have effekt på det sat off.

Det er købt ved cinemagic og jeg agter at spørge til et nyt - Har jeg krav på det med de skavanker jeg har her?
Senest rettet af bromberg 28 okt 2015, 17:26, rettet i alt 2 gange.
bromberg skrev:Jeg har egentlig godt lagt mærke til det siden jeg købtee tv´et for 3 uger siden. Jeg har dog rodet så meget med IFC, at jeg ikke har spekuleret mere over det.

Jeg er noget frem til at have det helt off og har derfor testet de sidste par dage og problemet forekommer med ifc off, min, middel og maks.

Det sker ca hvert andet minut og varer ganske få sekunder, men det er til at blive vanvittig af.
ligesom billedet falder til 3-5 hz i 2 sekunder..
Jeg har haft nogenlunde samme problem som dig. Mit er dog periodisk, hvor dit lyder mere systematisk.

Ved mig er det specielt slemt ved live sport, men har dog også oplevet det i flere andre situationer.

Jeg har hele tiden troet det var en indstillings problem, men efter at have læst din post, overvejer jeg nu om det måske ikke er.

Jeg har ikke oplevet dit andet problem.
Blot til info til dem med nævnte problem.
Cinemagic angiver at der skal en teknikker ud og kigge på tv'et.
Så umiddelbart tænker jeg der er tale om en defekt.
Tænker du silentbob måske ligeledes skulle kontakte sælger:).
Jeg kan ihvertfald ikke leve med det hz drop eller hvad det er der er tale om
Så er mit tv hentet. Nogen der ku have et bud på hvad der er galt?
Frygter lidt det kasseres og jeg så skal finde andet. Det er jo fan... ikke til at sende sådan noget frem og tilbage. Vis det er en svaghed ved den Panasonic model er jeg helt lost, da det er det eneste tv jeg reelt har fundet interessant i det prisleje.
Får jeg penge retur må jeg i vente på black friday og håbe på en Oled til 10.000kr
Håber det er okay jeg blander mig.
Jeg tænker på om jeg er så heldig at der er en der har et cx725 i 40" som kender skærmindstillinger efter kalibrering, eller som kender til hvordan man opnår et fint og flydende billede?
Jeg har været så uheldig at miste mine indstillinger efter en gendannelse til fabriksindstillinger :(
Jeg har fremskaffet nogle værdier til TX40CXC725 men det er, som om noget er, som det skal være? Kan jeres trænede øjne se om der er nogle værdier der ser helt skæve ud her:
Vedhæftede filer
Værdier
Værdier
TX40CXC725.jpg (511.75 KiB) Vist 2975 gange
Senest rettet af buenso 29 okt 2015, 06:08, rettet i alt 1 gang.
Kommer lige til at spørge til råds her.
Jeg har fået mit cx700 retur.
Som skrevet i overskriften har jeg oplevet ustabil hz eller ihvertfald så hakkede mit billede hvert minut ca. Blot 1-2 sekunder, men på en måde som om tv'et ikke kunne levere nok fps.
Efter det er retur er problemet langt mindre.
Det er ikke lige så tit og ikke så varende i 2 sekunder.
Men det kommer stadig og jeg blir sindsyg af at se på det.
DR og TV2 idag har været noget makværk hele dagen. Ligeså snart der har været bevægelse i billedet er det været så utydeligt/hakkende at jeg ikke har gidet se på det.
Svært at forklare, men min bedste beskrivelse er som om tv'et simpelthen ikke levere stabil hz angivelse..
Hvad kan jeg stille op med det? Rep for anden gang? Jegbhar haft tv'et en måned og været til rep i 10 af de dage. Magter sgu ikke en 2 gang og slet ikke en 3, som vidst er det som sælger har ret til ikke?
Jeg har prøvet med video, men da en optagelse jo kører i sin egen hz angivelse er det ret svært at se på eks mobiloptagelse.

Jeg læste lige lidt selv om det på tænk.dk og fandt at der ikke noget der hedder 3 forsøg.
Egentlig 1 forsøg? Men i særlige situationer kan de have ret til flere.

Ellers kan en ombytning komme på tale hvis det findes inden for rimelig tid og det er ikke tilfældet ved gentagende rep forsøg.
Min tanke er ligesåmeget om det er en defekt eller en LCD skavank jeg må leve med.?
Håber og tror da ikke på det, da jeg personligt så syntes LCD er helt håbløst.
Det har ikke noget med LCD at gøre i almindelighed. Det handler med sikkerhed om software og samspillet med panel-controlleren. Det lyder næsten som om Panasonic har fået lavet ged i firmwaren i en opdatering.