Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krede :)
#18667
Igen en ganske fremragende anmeldelse! :)

Ganske subjektivt, Rasmus, hvilken skærm efterlod så det bedste indtryk - denne eller NEC 2690WUXi? Det er jo to skærme med forskellige typer paneler og dermed også forskellige svagheder og styrker, så det kan muligvis være vanskeligt at sammenligne. Jeg vil dog gerne høre din helt personlige mening alligevel.

Hvis du skulle investere i en af disse skærme, hvad vil så være din foretrukne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#18689
Til knap en million danske kroner, vil jeg nok ikke anbefale skærmen. :D

Krede: Der er mere fokus på den grafiske del i NEC 2690WUXi, og selv om det er en super skærm, så synes jeg S-PVA panelet som sidder i Eizo S2411W alligevel er lidt mere allround. Personligt ville jeg nok foretrække Eizo S2411W, men det er også fordi mit behov er ret bredt.

Hvis jeg skulle bruge skærmen primært i grafiske henseender, ville mit valg omvendt falde på NEC 2690WUXi.
Af KingCreol
#18873
Hej Rasmus - var det ikke muligt at få den farveprofil som du har arbejdet dig frem til- Vil nemlig meget gerne se
den på min 2411 :-) Som jeg iøvrigt er kanon glad for !! (B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#18988
KingCreol: Jo, naturligvis :)

Jeg har lagt den op på servern her: www.flatpanels.dk/downloads/s2411w.icc

Bemærk dog, at det ikek altid giver det ønskede resultat at overføre en farveprofil fra ét grafikkort til et andet. Men I er naturligvis meget velkomne til at prøve jer frem med farveprofilen som jeg linker til her. Suppler eventuelt med de indstillinger jeg skrev i anmeldelsen og se hvilket resultat det giver.
Af Fellix
#20793
Fronten på skærmen, er den plastik eller aluminium eller et andet metal? O_O
Af NC
#20969
Hej, jeg har et spørgsmål til testen,
hvor meget kan skærmen vise af adobe-rgb colour space ?
Det er ikke nævnt i testen så vidt jeg kan se.
Tak.
Af NC
#20974
2410 viser omkring 72% , er det det samme på den nye model ?
Er der nogen som ved det ?

Update:
Jeg har fundet ud af det.
Af kidblast
#36462
Hej,

Tak for testen!

Et spørgsmål: Er det ikke muligt at vippe skærmen forover, sådan så man kan se film "nede" fra sofaen kiggende op på skærmen (så farver og lys stadig står godt)?

Mvh Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#36466
S-PVA har ikke samme problemer med vertikale betragtningsvinkler som TN paneler har, så du behøver ikke tilte skærmen for at se film nedefra, så længe vi ikke snakker om store vinkler.
Af kidblast
#36475
Det lyder godt, for det bekymrede mig, at den nærmest i "neutral" position ser ud til at være bagudtiltet. Og jeg kommer ofte til at se på den fra 3 meters afstand og ca. en halv meter nedefra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#36476
Det svarer til ca. 10 graders betragtningsvinkel og vil ikke være noget problem overhovedet.