Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af thg
Har pt. Harman Kardon BDS800, men er lidt træt af alle de 5 enheder (inkl. de mange ledninger) og ønsker en soundbar.

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg vil blive skuffet over oplevelsen af Harman Kardon SB35?

Subwooferen er ekstrem lille+tynd og jeg tvivler på at uanset hvor meget smart udvikling osv. at så er der væsentlig mindre punch i den, end ved den subwoofer der medfølger BDS800?

Hvordan med lydkvalitet og kraft fra selve soundbaren? Man må jo også stille spørgsmålstegn ved om en soundbar på 32 mm. dybde kan levere en lyd med ordentlig dybde og kvalitet, i forhold til BDS800 som jeg er vant til?

Jeg er godt klar over at jeg ikke vil få den rigtige surround, jeg er mere interesseret i lydkvalitet, dybde og ordentlig bas...
Af bromberg
Ja yamaha laver mange til blandet budget.
Jeg har selv haft bds800 systemet i sin tid.
Hvis deres Soundbar er udviklet på samme måde, så er det høj pris for gennemsnitlig lydkvalitet.
Husker dog ikke hvad sb35 koster.
Jeg havde på et tidspunkt b&w's panorama og det var nu ellers en lækker en.
Men hvis du ikke har ambitioner om surround lignende effekter mm, hvad så med en aktiv højtaler?
B&w a7 eller den nye zeppelin wireless. Især sidst nævnte er sgu lækker.
Begge dele har bla 6.5" bas. Ganske fornuftigt for sådan en højtaler. De vil ihvertfald helt sikkert være en større musik oplevelse.
Hvis jeg går den vej igen, så blir det sådan:).
Der er bare mere lyd i sådan en ift prisen end eks panoramaen også (syntes jeg).
Og så har du AirPlay højtaler;)