Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Kan simpelthen ikke får tv lyd i højtalerne

Har købt Phono stik som er koblet fra højtaler til forstærker+ hdmi fra forstærker til tv.
Har kørt tv set up på forstærker.

Når forstærker tændes forsvinder lyden fra tv - når jeg skruer op, så ændre tv volume symbol til biograf lyd

Håber det giver mening ...... Og en kan hjælpe
Jeg formoder, at dine højttalere er aktive, altså med forstærkere indbygget.
Hvis det er tilfældet, skal de være tilsluttet preout på receiver, hvor du vælger de korrekte rca udgange left/right. Denne indstilling skal også udføres i receiverens setup menu, her kan der defineres, at receiveren skal bruge preout til eksterne forstærkere.
Din HDMI tilslutning fra tv til receiver, skal forbindes fra HDMI 2 på tv, til HDMI ARC in/out ( nok stik 1 ) på din receiver. Og hvis alt kører efter bogen, vil der komme besked om på dit tv, at der kan vælges biograflyd eller tv højttaler ( valget foretages en gang ). Sådan plejer et Panasonic tv at reagere, mit 65VT50 gjorde det på denne måde.
Tak for svar !! Det er aktive b&o højtaler. Alle stik er sat som du beskriver og jeg får også valget mellem tv og biograflyd på tv'et , så løsningen/ problemet må være i opsætningen på receiver (denon avr3313). Har prøvet at kigge manualen igennem, kan sku ikke lige se hvor jeg ændre opsætning til aktive højtaler .... Ved du noget om det ?