Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af R4smussen
Hej alle

Jeg står i den situation at jeg skal til at købe nyt TV og har fundet frem til to gode bud fra Sony.
Efter at have gennemgået købsanbefalingerne her på flatpanels.dk er jeg blevet mere interesseret i Sony KD-55X8505CBAE men er blevet lidt skræmt over prisen.
Jeg har herefter snuset lidt rundt og fundet dens "lillebror" KD-43X8305CBAE som godt knap det halve.

Kan i give mig nogle gode for/imod argumenter? Kan fortælle jeg ikke er nogen tilhænger af 3D og lyden er ikke et problem da jeg har et TV-bord fra Sony med indbyggede højtalere etc. Er meget interesseret i billedkvalitet, den indbyggede smartfunktion og responstid.

mvh
Simon
3D er i min verden komplet ubrugeligt til hjemmebrug, så at man kan slippe for at betale for det er blot et plus. Når du har en soundbar/plate, så er der ikke mange forskelle tilbage mellem de to modeller, men springet fra 55" til 43" er nu altså også ret markant. Hvis du havde sat næsen op efter 55" og har plads til det, så vil det være meget anderledes at gå ned i 43".
Af R4smussen
For at være ærlig tror jeg 55" vil være for stort (og dyrt) og jeg har derfor ledt efter et billigere alternativ. Hvis der ikke er den store forskel i billedkvaliteten tror jeg 43" passer mig bedre.

Tak for dit hurtige svar!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Bemærk, at X83C har IPS-panel, mens X85C har VA. Så ydelsen på X83C vil nærmere tilsvare den X90C som vi har anmeldt. Dvs. svagt sortniveau men bredere betragtningsvinkler.

Jeg vil herfra også helt klart opfordre til at gå højere end 43". Hvis du kommer ned i den størrelse, så synes jeg slet ikke du behøver at betale så meget. Så vil en god Full HD model nok give mere "value for money".