Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg har igennem flere måneder taget tilløb til udskiftning af mit ellers elskede Panasonic Plasma. Er ikke helt landet i det endnu, men er lidt bagud ift viden om 4k, da eg egentlig ikke havde planlagt nyt tv endnu..

Jeg kan forstå at 4k idag skal have hdmi 2.0, hevc. Hvad ellers. HDR tænker jeg man også gerne vil, men her er der ikke ret mange på markedet endnu eller?

Hvad er der ellers et 4k idag SKAL have? Og hvilke kan anbefales, med et budget på max 15.000 og max 50"
Brugeravatar
Af hans123
Start med at læse lidt test her på siden.

De burde give et svar. HDR er fremtid og giver vist ikke det store waoo før oled tv.

Mine anbefalinger er f.eks et Panasonic CX725. Så er der også lidt til en god bluray afspiller
Brugeravatar
Af Johnhother
bromberg skrev:Jeg har igennem flere måneder taget tilløb til udskiftning af mit ellers elskede Panasonic Plasma. Er ikke helt landet i det endnu, men er lidt bagud ift viden om 4k, da eg egentlig ikke havde planlagt nyt tv endnu..

Jeg kan forstå at 4k idag skal have hdmi 2.0, hevc. Hvad ellers. HDR tænker jeg man også gerne vil, men her er der ikke ret mange på markedet endnu eller?

Hvad er der ellers et 4k idag SKAL have? Og hvilke kan anbefales, med et budget på max 15.000 og max 50"
Du kan finde en del 4K video på Youtube, og køb gerne et TV med VP9, så kan du nemlig afspille 4K videoer i det rigtige Youtube 4K format. Der kommer 4K native BD HDR afspillere til jul, og så håber jeg jo, at der kommer 4K BD´er også.

Omkring HDR, jamen der er vel ikke ret mange der reelt har set formatet, og af samme årsag giver jeg ikke så meget for udtalelser omkring HDR, og hvilke TV der kan vise - og i hvilken kvalitet. Det jeg hæfter mig ved omkring Panasonic HDR TV er jo, at de har oplyst at såvel deres 4K PRO processor såvel som deres CX800 paneler (med undtagelse af 40CX400), vil opfylde HDR standarden. Det tror jeg blåøjet på, indtil det er modbevist.

Selv ville jeg gå efter Panasonic TX-50CX800E (HDR), som du vel næsten kan få til dit budget - ved lidt forhandling.

Læs gerne avforums test af 50CX800, som i mine øjne er ganske retvisende for TV´et præstationer og muligheder. :)

https://www.avforums.com/review/panason ... view.11261

Der er også Trusted Reviews test af 50CX800E:

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... 802-review

Bemærk at i England hedder 50CX800E nemlig 50CX802B, men det er samme TV