Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lbn84
Hej allesammen!

Jeg lavede tidligere et indlæg omkring LG'eren, og jeg har kigget lidt på forskellige tv. Det er umådeligt svært, at se hvad et tv rigtigt kan, når man står i en forretning, og man finder som regel først ud af det når man er hjemme i sin egen stue.

Mit simple spørgsmål går ud på.
Hvilket tv vil i vælge og hvorfor?
Jeg er selv i syv sind, da jeg virkeligt ikke kan finde ud af hvilket tv er det bedste køb!!?? O-O ;;)

De ligger i samme prisleje, og de må jo derfor være 2 ret store konkurrenter :-)

På forhånd tak!
Af PeterD
Allerførst bare et godt råd:

Butikkerne lokker med fantastiske billeder som vel er reklameoptagelser fra bluray disks. Tvivler meget på du får samme "flydende/rolige billede" med fantastisk dybte og skarphed når du kommer hjem og finder TV2. DR1 etc.

Vi taler vel om + 20.000 kr for begge skærme..?

En udmærket Full HD skærm i 55" fåes fra 7500 kr.

Og lyt ikke til sælgernes snak. Men google i stedet det du ønsker at vide.

Hvorfor bruge penge på en 4K skærm nu, når tvbilledet (TV2 og DR osv.) vel ser ligeså godt ud på en Full HD skærm..?

4K er vel kun Netflix og YouTube der viser den opløsning.

Om godt og vel 4 år bliver OL i Tokyo optaget i 8K, men det kræver vel en rimelig stor skærm at kunne få udbytte af dette.
Af Lbn84
Hej Peter D.

Jeg er enormt glad for, at du gider tage dig tid til at skrive gode råd. Det har du gjort i begge tråde.

Men skriver du for at høre dig selv, eller for at komme med et decideret godt råd??

I tidligere tråde skriver du til mig mht panasonic skærme... De kostede vel 12-14000,-

Nu siger du, at jeg lige så godt kan købe et tv til 7500,- ?

Men når alt kommer til alt. Så gik mit spørgsmål ud på de 2 tv jeg nævner i min overskrift. Ikke om jeg skulle prøve et tv til 7500,- i stedet for!

Men tak fordi du brugte tid til at komme med dit gode råd! :)
PeterD skriver for at høre/læse sig selv......OG for at skamrose alt hvad der hedder Panasonic.

Faktisk utroligt at du ikke fik hele hans sædvanlige copy paste til alle Panasonics lyksaligheder.....
Jeg ville så afgjort tage JS9505. LG har et væsentlig dårligere sortniveau, hvilket betyder en hel del i mørklagte omgivelser. Både Tizen og WebOS har fordele og ulemper, men jeg synes LG har taget et skridt baglæns med den remote de vedlægger i deres 2015-modeller ift. 2014.
Af PeterD
Argh..

Jeg roser da også Sony og der er ABSOULUT intet galt med JU7005 og 930V samt EA880W

De er KLASSETV!!

Vælg 1 og du bliver :)

Brug blot Google.

Så fik jeg også skamrost Samsung og LG, så jeg håber i alle læser med :D

Mere spændende bliver det om priserne på LG EA880 falder i løbet af året...?
Af GiantsFRB
Hejsa

Jeg har haft LG modellen i lidt mere end en mdr tid, købt i Elgiganten for tkr 15.

Jeg er grundlæggende meget tilfreds med modellen, og undrer mig egenlig over hvad folk lægger vægt på. Der bliver fremhævet at LG's IPS paneler viser dårligere sortniveau end feks Samsungs VA paneler. Ja der kan godt måles en forskel, men efter min vurdering så er det på et niveau, hvor det stort set ikke kan ses.

Derimod er menusystemet i LG bedre og meget hurtigere, specielt hvis man ser både tv, netflix og bruger fx youtube. Det spiller bare, og er lynhurtigt. Design vil altid være individuelt, men for et 2015 tv er tykkelsen af Samsungs tv helt klart for tykt efter min mening.

Så bottom line, det afhænger helt klart af dine egne præferencer, og ta ud og se begge tv live
Af Lbn84
Jeg har valgt at købe LG modellen, da jeg kunne få den 4000,- billigere end samsung modellen. Den fik jeg til 15.999,-

Den har et fantastisk billede når man ser 4k på netflix. Glæder mig bare til der kommer mere materiale på den front :-)

Men som altid, vil man nok næste år sukke efter OLED 4K fra LG, som nok kommer ned i den pris (nu da de allerede er sat ned til 25.000,- i Elgiganten). Men man kan jo blive ved med at vente for altid!
GiantsFRB skrev:Jeg er grundlæggende meget tilfreds med modellen, og undrer mig egenlig over hvad folk lægger vægt på. Der bliver fremhævet at LG's IPS paneler viser dårligere sortniveau end feks Samsungs VA paneler. Ja der kan godt måles en forskel, men efter min vurdering så er det på et niveau, hvor det stort set ikke kan ses.
Det afhænger nok af hvor kritiske øjnene der ser er og hvor oplyst stuen er. Jeg har haft ret mange forskellige TV hjemme i stuen og IPS er altså synligt forskelligt fra VA. Hvis du ikke har prøvet et VA-panel, så er det klart at referencen er lidt skæv. Du kan ikke se forskellen i en butik, da der er for meget lys til at evaluere sortniveauet.