Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vil du vælge Samsung M 86 eller Sony X2000

Sony X2000
6
27%
Samsung M 86
16
73%
Brugeravatar
Af vincere
Jeg står og skal købe ny skærm i 46 tommer.

Efter hvad jeg har set og læst mig frem til står valget nu imellem Sonys X2000 eller den nye Samsung M 86.

Nu tænker jeg ikke i design for der er Samsungs helt klart flottest efter min mening.

Det er billede kvaliteten der er den afgørende faktor.
Har set dem begge i brug, men i 2 forskellige butikker.

Desv har det ikke gjort mig klogere.

Håber at der er nogle herinde der er klogere på de 2 skærme.
Af Munch
Har du noget bud på priser på de to tv? jeg har set at Sony'en koster 2400 £, og Samsung'en bli'r da forhåbentlig billigere :p
Af Corax
Jeg stemte på M86.

40" M86 koster ca. 1200£, nogle internet butikker har den allerede til 14.500-16.500. Expert tager vist 20.000 kr. for den.

M86 anmeldelse

Vi er også efterhånden en del stykke der prøver at starte et fælleskøb på M86: fælleskøb

Hvilken butikker var du inde og se på TV'ene i?
Brugeravatar
Af vincere
I skal slet ikke kikke på prisen det er kun kvaliteten der er vigtig for mig.
Når vi snakker de modeller her.

Efter at have set dem bliver det en 46 tommer.
Brugeravatar
Af vincere
Hifi klubben i kbh havde samsung m86 i 46 tommer og Fona frederiksberg havde den i 40 tommer.

Sony center hvidovre og fona frederiksberg havde sony x2000 både i 40 og 46 tommer
Af NeXuSDK
Du kan allerede nu få 40" M86 hos TapeConnection for sølle 14.5k...

Den stemte jeg også på og skal selv have den...
Af Joso.dk
NeXuSDK skrev:Du kan allerede nu få 40" M86 hos TapeConnection for sølle 14.5k...
De tar imod ordrer ja, men leverer først i Maj :-(

Stemte også M86 :-D
Af NeXuSDK
Sandt sandt, men mente nu bare, at prisen allerede er forholdsvis, og når flere butikker får den i deres sortiment kommer den sikker til at blive endnu lavere.
Af Munch
Er der slet ingen, der ved om der er forskel i billedkvaliteten på X2000 og M86. Jeg er nemlig også i tvivl efter jeg skrottede W2000 ;)
Af NeXuSDK
Jeg ved Samsung M86 har bedre sortniveau og kontrast, mens Sony's har lidt bedre color accuracy...

Det afhænger dog en del af kalibrering...
Brugeravatar
Af vincere
Aaaaagh så er der bestilt nyt fjernsyn...........

Kom tilfældigt forbi en butik med et Loewe compose 46 tommer
Det fjernsyn er bare 1000 gange bedre end alt jeg har set ind til videre og helt på højde med mit beovision 3 vist ikke bedre.

Lækkert at stå 1½ meter fra en 46 tommer der kører med digitalt signal fra tdc og syntes at det er et super billede.

Det er hermed bestilt.... godt nok langt over mit budget men tilgengæld et fjernsyn som jeg kan se mig selv have i mange år hvorimod de andre vil være noget der skulle skiftes efter ca 2 år.

Det fjernsyn kan kun anbefales .... og til dem hvor økonomien strammer..... så spar op og vent med at købe...

Super smart med selector kortet fra TDC går lige i og man bruger Loewes menu og samtidig en HD dekoder der virker i modsætning til TDC´s

Havde ellers afskrevet det selv om hifi shoppen talte om det som det var det 8. vidunder pga prisen men blev først overbevist efter at have set det igang. Kan kun sige HIfi shoppen havde ret igen igen.... :)
Af Notorious
Har du den Seletor fra TDC med HDMI eller uden?
Brugeravatar
Af vincere
Det er ikke nødvendigt med Lowe compose. Man skal blot sætte sit selector kort i fra TDC så klarer den resten...... Det bliver rigtigt sjovt når TDC kommer med deres nye HD kanaler i nærmeste fremtid.

Desv har de kun 2 pt.