Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hotdp
Hej
Jeg er ved at kigge på et 42" plasma tv til en billig pris. Jeg kan se at Panasonic bliver omtalt som noget af det bedste, men jeg har fundet nogle LG skærme der er meget billige.. Hvordan er de? Tænker generalt og i forhold til Panasonic? og pris kontra ydelse mm?

Tænker her på LG Electronics LG 42PM1MA modelen?
Af Har Brug for 32"
de skulle vist være ganske gode. du skal være opmærksom på, at der ikke er højtalere i alle lg´s modeller.

du kan evt. søge på 42pm1ma inde på recordere.dk, der har emnet før været oppe.

der er der for tiden også fælleskøb på panas nye px70

9095 for 37 og 11000 for 42"
Af hotdp
Tak for svaret.
Har godt bemærket det med højtalerne..
ang. Panasonic er 11.000kr jo 4k mere.. så selv om det er bedre ved jeg ikke om jeg vil få gavn af så mange penge ekstra.
Af Har Brug for 32"
nej, det kan kun du bedømme

held og lykke

har selv undersøgt markedet nu siden januar og har truffet valget, at det skal være plasma og, at det bliver px42.

venter bare lidt endnu da jeg skal flytte mm. Så har heldigvis ikke så travlt... 8)
Af Zee
Hvis man køber et 42" TV til under 10.000,- i april 2007, skal man ikke komme og klage over billedkvaliteten bagefter - så kan man kun bebrejde sig selv.

Jeg har undersøgt markedet de sidste 10 mdr. (men kun intensivt den sidste måned), og det bliver uden tvivl Panasonic TH PX42 til 10.899,- igennem Fælleskøb®.
Af hotdp
Jeg ved godt at det tv er super nice.. har kigget meget på det køb ved Recordere..
Men jeg er bare i tvivl om jeg som er på SU for 4000kr mere glade af et pana ind det lg.

Tænker på at teknologien ændrer sig hurtigt. og måske kan det bedre svarer sig og købe lidt billigere og så skifte oftere ud!?
Af Har Brug for 32"
igen det er op til dig

hvis du syntes at billedkvaliteten på lg er godt ift pana pris taget i betragtning så er det jo godt nok.

bare en skam, hvis du sidder og ærgrer dig over dit køb efter 1 måned eller 2 hver gang du kigger på det og tænker "bare jeg dog havde givet lidt ekstra..."

du kan jo også gå ned til 37" og få det til 9100 kr ved fælleskøbet.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ved ikke hvordan det er med aktuelle modeller, men LGs plasmaskærme har tidligere anvendt "orbiting" for at minimere chancen for burn-in. Orbiting fungerer ved, at billedet løbende bevæges nogle pixels i en eller anden retning (typisk i urviser-retning, såvidt jeg ved). Nogle mennesker anser det som værende meget forstyrrende, at billedet er i konstant bevægelse.

Jeg mener også, at LGs plasma-skærme anvender ALIS-paneler, som heller ikke har det bedste ry, men jeg er ikke helt sikker, hvad det angår.
Af hotdp
azrael skrev:Jeg ved ikke hvordan det er med aktuelle modeller, men LGs plasmaskærme har tidligere anvendt "orbiting" for at minimere chancen for burn-in. Orbiting fungerer ved, at billedet løbende bevæges nogle pixels i en eller anden retning (typisk i urviser-retning, såvidt jeg ved). Nogle mennesker anser det som værende meget forstyrrende, at billedet er i konstant bevægelse.

Jeg mener også, at LGs plasma-skærme anvender ALIS-paneler, som heller ikke har det bedste ry, men jeg er ikke helt sikker, hvad det angår.
Det vil jeg meget gerne høre mere om? Ved nogle hvilke modeller der benytter de to teknologier?
Brugeravatar
Af azrael
Bare led her på sitet eller på www.recordere.dk efter ordene "orbiter" og "orbiting", så skulle du kunne finde noget.

Jeg har for god ordens skyld lige hentet manualen til model 42PM1MA ned fra LGs hjemmeside, og den har også "orbiter". Som der står i manualen: "Orbiter may help prevent ghost images. However, it is best not to allow any fixed image to remain on the screen. To avoid a permanent image on the screen, the screen will move every 2 minutes."

Så det sker altså ikke så ofte, men nogle bliver alligevel irriteret over det. Funktionen kan vist også slås fra. Personligt ville jeg dog råde dig til Panasonic, men det er et helt subjektivt forslag.