Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vangsgaard
Hej herinde ... Nu er tiden ved at være kommet for at jeg skal have mig et HDTV.. Og størrelsen på mit værelse taget i betragtning er valget faldet på de 37" ...

Men så kommer mit problem, for hvilket TV skal man vælge...
Som Overskriften antyder så står valget mellem Sharps RD1E og samsungs nye M87 serie.

Tv'et skal bruges til PS3, DVD, Computer og selfølgelig almindelig fjernsyn ;), nogenlunde lige fordelt ...

Har selv set RD serien i aktion, og synes det var et fint billedet. Nogen som kender noget til samsungen, har nemlig ikke kunne se det nogen steder?

Og så til sidst, kan det betalte sig at give 3k ekstra, for at få XD1E fra sharp i stedet for de to ovenstående?

Giv gerne ris og ros til begge modeller
På forhånd tak :)
Af Corax
HDTVtest har en test af både XD1E og M86 som er samme TV som M87 bare med sort kan istedet for sølv!

Sharp DX1E
Samsung M86

Jeg ville uden tvivl vælge M86/M87. Vi er også nogle stykker der prøver at starte et fælleskøb af M86 på recordere.dk. Det kunne måske være interessant at deltage der. :)
Af Vangsgaard
Kunne være meget fristende med en sådant fælleskøb, men hvad vil prisen havne på, altså selfølgelig bare et ca tal...

Og er der nogen som har erfarringer med konsolspil på en plasma skærm?

Jeg stiller dette spørgsmål med fare for at skabe stor debat;)
men hvad er at fortrække til konsolspil, LCD eller PLASMA...

Jeg har nemlig også lidt kig på TH-42PX70 fra panasonic :)
Af Corax
Prisen er ikke rigtig til at forudse, det kommer an på flere ting. Det tidligere fælleskøb på Sharps nye LCD kunne man vist nok sparer næsten 4000 kr.

Men PX70 fælleskøbet der er igang nu er det ikke mange penge man sparer. Tilgengæld er det vist ikke import.

Plasma er sikkert fint til konsol brug. Plasma har jo ikke problemer med hurtige bevægelser hvilket gør dem meget velegnet til fodbold også.
Mange er dog bange for burn-in ved konsolbrug pga. interfacet til spillene som konstant er på samme sted på skærmen. Udover det så er 1080p plasma skærme ekstrem dyre, jeg ved dog ikke hvor stor grafikforskel der er fra 720p da jeg ikke ejer nogen next-gen konsol.
Generalt vil jeg sige at plasma er bedst til film brug og LCD bedst til spil og mediacenter brug.
Af Vangsgaard
Hvor bliver disse TV så importeret fra, og hvad med garanti osv.?

Er der overhovedet garanti på en parrallelimporteret skærm ?
Af NeXuSDK
Det varierer, men det er en god idé at checke først :)
Af Corax
Vangsgaard skrev:Hvor bliver disse TV så importeret fra, og hvad med garanti osv.?

Er der overhovedet garanti på en parrallelimporteret skærm ?
Jeg er selv ny i fælleskøb konceptet, jeg opdagede det lige efter Sharp fælleskøbet blev tidligt lukket pga. leverings problemer.
Så jeg ved ikke hvor mange af fælleskøbene er import.
Jeg tror dog at alle fælleskøbene er i samarbejde med danske butikker så reklamations retten skulle jo gælde i 2 år lige meget hvad.

Hvis et M86/M87 fælleskøb kommer op at kører så er der jo ingen der ved om det bliver import eller ej før der er en aftale i hus.

Det er nok bedst at du gør ind på recordere.dk for at få svar omkring fælleskøb, der er flere tråde allerede og folk der har været med fra starten.
Af Vangsgaard
Så er jeg meldt til en sådan fælleskøb, så man jo bare håbe at det bliver til noget :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fælleskøbet bliver vel til noget uanset hvad, men der opnåes bare først seriøse rabatter ved køb af mere end 100 produkter fra den pågældende forhandler. Grunden til at priserne på fælleskøbet er lidt højere er at de har villet undgå parallelimport pga. eventuelle garantiproblemer på PX70 modellen.
Af Har Brug for 32"
Corax skrev:Prisen er ikke rigtig til at forudse, det kommer an på flere ting. Det tidligere fælleskøb på Sharps nye LCD kunne man vist nok sparer næsten 4000 kr.

Men PX70 fælleskøbet der er igang nu er det ikke mange penge man sparer. Tilgengæld er det vist ikke import.
Det er såmænd nok import, da det givetvis ikke er produceret i DK, det er bare ikke parallelimport. 8)

Dermed er du sikret service/support fra nordisk panasonic eller hvad det nu hedder. Og man skal ikke til at tænke på EU lovgivning mm., men "kun" forholde sig til den danske forbrugsret(eller hvad det nu hedder ... :( :) )