Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min mor har lige købt nyt hus og leder efter et tv til stuen. hun har derefter sat mig på opgaven, og må indrømme at det er lidt en jungle derude, når man ikke har den store forstand på dette :) Håber at nogen herinde kunne give en hånd med :)

Hendes krav: (+mine tilføjelser)
-Smart tv
-48" eller 50"
-hængende på væg (hensyn til stik)
-1080p
-brugervenligt ;)

skal bruges hovedsageligt til netflix.

På forhånd tak til alle jer som vil give en hånd med i søgningen! :D
Velkommen til.

Start med at læse lidt anmeldelser her på siden. der er rigtig meget godt.

Skal din mor kun se netflix, skal det være indbygget i TV som app ?
De fleste nye TV har dette.
alle kan hænge på væggen.

Personligt vil jeg kikke efter Panasonic. men smag og behag.
hans123 skrev:Velkommen til.

Start med at læse lidt anmeldelser her på siden. der er rigtig meget godt.

Skal din mor kun se netflix, skal det være indbygget i TV som app ?
De fleste nye TV har dette.
alle kan hænge på væggen.

Personligt vil jeg kikke efter Panasonic. men smag og behag.
hej hans123

tak for din hurtige respons

Jeg har siddet og læst rigtig mange anmeldelser igennem, og mange af dem lyder jo godt, og jo flere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg :D har også kigget anbefalingslisten igennem, men de fleste af dem ligger ikke rigtig i den prisklasse.

Skrev også kun netflix på så I kunne se hvad hendes primære brug af tvet ville være. Selvom det ikke ligefrem er et specielt ønske længere ;)

Med hensyn til det med at hænge på væggen, tænkte jeg mere på at der er flere af de billige tv som stadig har bagudvendte stik, hvilket ikke rigtig er optimalt for et tv hængende på væggen :)
Hun skal kigge på Sony eller Panasonic. Det er japansk og har ikke så mange fejl som Samsung og LG som ofte sælges til en billig penge men syntes ikke hun skal tage risikoen...og Philips har ikke Ambilight i de "mindre skærme" så dem vil jeg heller ikke anbefale..

Hvis din mor ikke har haft en Panasonic skærm, så skal det være nu!!

Hvad med et CS520 som får 4 ud af 5 stjerner i test

http://www.expertreviews.co.uk/tvs-ente ... 20b-review

Prisen for et 50" ligger lige lidt over 5000 kr

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3052206/TV ... ign-Priser

Når du indstiller det for hende så brug Normal eller Biograf profilen, kontrast 39-42? skru lidt ned for lys og farver til " midt i". Er det 30-32? (hendes øjne vender sig til det og hun vil med tiden se flere detaljer i billedet
Og slå alle billedforbedringer FRA!

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399
Naah næsten...

Modellerne ændrer sig jo fra sæson til sæson og Ambilight er fedt. Det samme er UHD skærme fra LG, Sony, Samsung og Panasonic.

Jeg ønsker ikke at folk skal snydes af en eller anden smart sælger med brylcreme i håret og bleget tænder..

Derfor vejleder jeg som jeg gør indtil diverse test siger at TLC og JVC har lavet den ultimative skærm med sublim billedkvalitet

Så får de også en anbefaling..

Men selvfølgelig.

Ægte brugere herinde ved godt hvilke mærker der er gode..

Bare ærgerligt de fleste gode 37-42" ER blevet lidt pebrede...og ingen taler om 32" mere...Det er ikke alle folk som har plads til at 42-50" TV...