Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rysken
Hej
Måske et dumt spørgsmål men har brug for at få bekræftiget nedenstående.

Jeg har zaptorboks via stofa som jeg benytter. Jeg overvejer nu at købe nyt tv og valget står mellem panasonic 55cx725 eller samsung 55ju7005 - syns de minder en del om hinanden og scorer begge rimeligt i tests

Cx725 har kun en tuner. Vil det ikke stadig være muligt at optage et program f.eks via tunerdelen og stadig se et andet program via min zaptor? Det forudsætter self at jeg har en HD tilkoblet..

Med denne opsætning med zaptor, er det så korrekt at et tv med twintuner er overflødig, eller? :s
Af Michsq
På et tv med en tuner, så kan du kun optage det der bliver set. Tv'et kan altså ikke vise andre signaler end det der bliver optaget. Den funktionalitet ligger i din Zaptorboks, hvor du kan optage en ting, mens du ser noget andet.

Hvis du derimod køber et tv med twintuner, så vil du kunne optage et program, mens du ser et andet. Her skal man dog være opmærksom, hvis man anvender kort til at modtage kanaler. Ikke alle TV har to pladser til kort, som er påkrævet, hvis du ønsker at optage en kanal, som er på kortet, mens du ser en anden kanal fra kortet. (Oftest anvendt i forbindelse med noget "bland-selv tv").

I min verden, så ville jeg stærkt overveje om Zaptorboksen er nødvendig. Jeg har tidligere anvendt boksen, men efter jeg skiftede TV til et med tuner indbygget i, så savner jeg absolut ikke de ekstra funktionaliteter, som findes deri.

Så i dit tilfælde, hvis du fortsat ønsker Zaptorboksen uanset hvad, så kan du godt undvære et tv uden twintuner og tage eksempelvis det Panasonic, som du henviser til.
Af rysken
Tak for svar. Den zaptor jeg har har ikke optagefunktion - jeg bruger mest zaptor pga startforfra funktionen..
Så spørgsmålet er vel bare om panasonic cx725 kun kan optage fra den interne tuner eller om den også kan optage via extern kilde såsom en zaptor?
Af Michsq
Det TV kan kun optage på en ekstern harddisk, som er koblet til den tilhørende usb-indgang på tv'et og anvender dermed tuneren i tv'et. Ellers så skal du ud at have fat i en harddisk optager, som skal stå som endnu en boks på hylden.
Af kim4220
Vil også tage stilling til om du kommer til at bruge kort i fremtiden(meget stor sandsynlighed for det) husk Twin betyder ikke nødvendigvis dobbelt cam.