Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanne5
Jeg var ude og kigge på TV i dag og i den forbindelse ville jeg gerne have et tv, som kan betjenes med Iphone/android telefoner (altså en app til begge systemer). Umidddelbart burde det ikke være så svært, men jeg vil gerne kunne tænde tv'et med denne app...

Jeg fik oplyst, at dette ikke kunne lade sig gøre med mindre jeg have IFR på telefonen - og nej, de thar min ikke. Findes der virkelig ingen apps til ipad/teleson, som kan slutte/tænde tv'et over WiFi?

-Hanne
Brugeravatar
Af MigSelv
Jo da, alle mine Sony tv kan, under opsætning af tv bliver man spurgt, om man ønsker denne mulighed. Det medfører lidt mere strømforbrug i standby, da netkortet i tv får tilført strøm. Ligeledes skal internet router/modem være tændt, da kommunikationen foregår via hjemmenetværket.
Af Snurrerundtlyd
Philips kan også.
Man skal bare have TV'et forbundet til hjemmenetværket via WiFi eller LAN-kabel (Ehternet). Smartphonen skal også være forbundet til hjemmenetværket via WiFi. Det kræves ingen IR i telefonen, det hele foregår over WiFi. Men det kan man ikke regne med de ved i Elmutanten eller hvor ellers man spørger en af de mange inkompetente ekspedienter. Det værste er at de fleste bare fyrer noget lort af, hvis de ikke ved noget om det der bliver spurgt om i stedet for at sige det ved jeg ikke, eller det rette svar, det vil jeg lige undersøge. Så kommer de med en historie fra de varme lande om at det kan man ikke hvis smartphonen ikke har IR.
Desværre ved de fleste ekspedienter meget lidt om det de sælger. Mange kunne lige så godt sælge sko eller is som TV eller vaskemaskiner eller hvad det nu er de tilfældigvis står og sælger. Der findes dog også nogen der ve meget om det de sælger og går op i det, men desværre hører det mere og mere til mindretallet. Men gå hellere i en kæde som HiFi-klubben eller ligende end Elgiganten eller Bilka, hvis man vil have råd. De ved som regel mere om det de står og sælger og interesserer sig som regel selv for meget for emnet, hvilket er vigtigt.
Jeg laver altid selv research på internettet når jeg skal lave en større investering, hvad enten det er en cykel, vaskemaskine, TV eller whatever. Hvis man selv ved noget om emnet finder man gang på gang ud af at det mange ekspedienter siger er direkte forket som regel fordi de ikke ved nok om det, eller barer fyrer et svar af så de er fri for at undersøge det eller indrømme at de ikke ved nok om det de sælger.

Philips app hedder MyRemote og findes til både Android og Apple iOS.
Der findes lignende apps til mange andre mærker som f.eks. Sony og Samsung som nævnt ovenfor. Men hvert mærke har sin egen app. Det er ikke kun tænd/sluk man kan styre, men man får alle fjernbetjeningens knapper på touchskærmen.
Af Hanne5
Jeg troede egentlig heller ikke på det - så det godt vi har det her forum :)

Tak for svar alle! Jeg har allerede et Sony og et Phillips i tankerne, så jeg tror jeg vil kigge lidt nærmere på dem 8)

-Hanne