Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes personligt, at det er et rimelig stort problem. Vi har taget flere konkrete sager op her på siden, og efter den snak jeg har haft med baglandet hos producenter / branchen, så kan jeg kun bakke op om det med, at producenterne er ligeglade. De kunne seriøst ikke være mere ligeglade. Seneste sag med Samsung viste ikke mindst, at de levede efter "benægt, benægt, benægt - og lyv gerne"-mantraet. To gange påstod de, at der var sikkerhedsprocedurer/kryptering i deres skærme, men begge gange viste det sig at være usandt. Brancheforeningen - som også udtaler sig til version2 - bakkede dem op hele vejen igennem og viste ikke et lysglimt af saglighed i den sag. Men hvad skulle en dansk brancheforening helt seriøst også kunne gøre? Softwareudviklingen sker ikke i Danmark anyways.

I denne debat synes jeg tit man mødes med holdningen "hvad har du at skjule"? Som Edward Snowden for nylig skrev:
"Arguing that you don‘t care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don‘t care about free speech because you have nothing to say"