Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rysken
Hej
Kan se at LG 55UF950V nu kan fås til 14999,- i Elgiganten, nedsat fra 24999,-
Er der nogen som kender dette TV? og mener I at det er godt køb i forhold til prisen?
Af rysken
Det er ikke UB950 jeg mener men UF950 :-)

Pana 725 er fin men har ikke twintuner og så ved jeg ik rigtig med det firefox...?
Af rysken
UB950 er fra 2014 og uci1250
UF950V er fra 2015 og uci2300, harmon kardon højtalere webos 2.0
Af Brian73
Jeg var i Elgiganten og købe det tv i går!
Det er virkelig et fedt led tv. Er stadigvæk forundret over man kan købe en topmodel så billigt og så tidligt på året.
Så en test fra Norge hvor de giver det 10/10.
Af rysken
Der har været skrevet lidt om et uheldig lysbjælke i bunden af skærmen, grundet led-placering der. Har du observeret dette? (skulle være mest synlig på lys baggrund med sort tekst..)

Ved du om det er kant-led eller backlight led der er på skærmen?
Hva med "dirty screen" er der noget af det
Af Brian73
syntes jeg kan læse mig frem til det er backlight led. Det andet du skriver har jeg ikke set? Billedet står flot! Kom fra et 3 år gammelt LG 47" og der er stor forskel i skarphed.
Af ChristofferG
Jeg er ved at bestille samme model - men er i tvivl om hvilket vægbeslag jeg skal bestille med (ved godt at jeg så mister lidt af værdien ved den specielle fodstøtte lavet af HK ift lyden)

Hvor tæt på vægen kan det hænge - er der nogle stik som vender bagud?
Af Brian73
Jeg har mit hængene helt til væg. strømkablet er med knæg og fylder ikke meget. Alle andre kabler(hdmi-USB) sidder i siden.
Af moler
Hej
1.Hvad nu når der kommer UHD bluray og den ikke har HDR og quantum dots, kan den så afspille de film i "alm" 4K ?
2.Hvad med lyden når den er blevet væghængt, kan man høre stor forskel fra når den står på den medfølgende stander?
3.og er der nogen som har set/ved hvordan billedet er i forhold til sony 2014 x9 model?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1. Ja, ingen problemer. Den vil bare ikke kunne vise det udvidede farverum, som rec2020 tilbyder eller behandle HDR-laget i filmen.
2. Mange af fladskærmene skyder ret meget af lyden bagud, så det kan godt være det er hørbart når væggen kommer tættere på.
3. Den fundamentale forskel er jo IPS vs. VA panel. På sortniveauet vil du nok kunne se en forskel.
Af mortenb
Jeg købte UF950V som erstatning for mit gamle Panasonic PV70. Umiddelbart virker billedekvaliteten en del bedre på det nye TV med ISF expert 1 og selvfølgelig ingen bevægelseskompensation (hvem har dog fået den dårlige ide?).

Et sted hvor TVet kommer til kort er hvide rulletekster på sort baggrund. Her fører local dimming til en del blinkeri pga kantled. Det er dog et ekstremt tilfælde og jeg har ikke bemærket noget i normal brug.

25000 som listeprisen vist er, ville det nok ikke være værd. Men til 15000 virker det indtil videre som et godt køb.