Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kalibreret JU7505, som har ca. samme panel. Det mest korrekte udgangspunkt vil være blot at stille den i "film"-profilen. Der vil den ramme inden for dE på 2 med undtagelse af 90IRE og 100IRE. For at rette disse skal der skrues lidt ned for blå på det eksemplar jeg havde, men det kan jo være anderledes på dit.
Af Chrisjuu
Jeg har idag købt 7005'eren, og er indtil nu meget glad og tilfreds. Dog kan jeg hverken få Youtube eller Hbbtv til at fungere;

- Ift. Youtube: jeg kan logge ind, men jeg kan ikke afspille nogen videoer (og i det hele taget kører app'en lidt langsom.

- Ift. Hbbtv: jeg har hentet Hbbtv app'en og aktiveret datatjeneste, men alligevel bliver jeg ved med at få meldingen om, at 'det ser ud som om dette tv ikke er koblet til internettet' (hvilket det er).

Nogen der kan hjælpe med disse to udfordringer?
Af Ole Elgaard
Tak for svar.
Hvordan med kalibrering ?
Noget du har gjort?
Jeg er meget i tvivl om jeg har købt det rigtige tv? Der er meget småt med anmeldelser om det tv
Af Chrisjuu
Jeg er rigtig glad for mit. Jeg har prøvet et par stykker lige op til det, bl.a. et Philips 9109, der er en High end fra Philips - og Samsung 7005 slår dén helt ud af banen. Jeg synes, det hele fungerer rigtig godt. Det er i øvrigt lidt nemmere at finde anmeldelser af 7505, der er den buede udgave af ellers samme Tv; så tjek de anmeldelser i stedet, eventuelt.

Ift. kalibrering så har Flatpanels jo anmeldt netop 7505, hvor de kommer med kalibreringsforslag. Jeg synes dog ikke, det er den optimale indstilling for Tv'et. Jeg har taget udgangspunkt i den og så modificerer den til, synes jeg, det bedre. Og det spiller virkelig godt, synes jeg. Jeg er pt. på ferie, så kan ikke sende dig min opsætning før om en uges tid, men der gør jeg det gerne, hvis du vil?
Af Ole Elgaard
Chrisjuu skrev:Jeg er rigtig glad for mit. Jeg har prøvet et par stykker lige op til det, bl.a. et Philips 9109, der er en High end fra Philips - og Samsung 7005 slår dén helt ud af banen. Jeg synes, det hele fungerer rigtig godt. Det er i øvrigt lidt nemmere at finde anmeldelser af 7505, der er den buede udgave af ellers samme Tv; så tjek de anmeldelser i stedet, eventuelt.

Ift. kalibrering så har Flatpanels jo anmeldt netop 7505, hvor de kommer med kalibreringsforslag. Jeg synes dog ikke, det er den optimale indstilling for Tv'et. Jeg har taget udgangspunkt i den og så modificerer den til, synes jeg, det bedre. Og det spiller virkelig godt, synes jeg. Jeg er pt. på ferie, så kan ikke sende dig min opsætning før om en uges tid, men der gør jeg det gerne, hvis du vil?
Ja tak. Det må du meget gerne :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ryddet op i denne tråd. Hold jer til emnet. Hvis trådstarter beder om hjælp relateret til noget han HAR købt, så skal I ikke spamme tråden med forslag til andre TV han kunne have købt i stedet. Det burde være logisk for enhver.
Af Ole Elgaard
Hej chrisjuu.
Nu har jeg fået tv'et.
Jeg har rigtig mange problemer med den medfølgende fjernbetjening.
Den ene kan KUN bruges til tv'et.
Den anden er med Bluetooth og kan ikke styre min Viasat boks.
Nogen der kender til problemet?
Det gamle tv jeg havde fra 2013 havde en ir-extender.
Det var rigtig smart og virkede!
Fatter ikke hvorfor samsung har fjernet den mulighed i de nye tv.
Brugeravatar
Af Montago
Ole Elgaard skrev:Hej chrisjuu.
Nu har jeg fået tv'et.
Jeg har rigtig mange problemer med den medfølgende fjernbetjening.
Den ene kan KUN bruges til tv'et.
Den anden er med Bluetooth og kan ikke styre min Viasat boks.
Nogen der kender til problemet?
Det gamle tv jeg havde fra 2013 havde en ir-extender.
Det var rigtig smart og virkede!
Fatter ikke hvorfor samsung har fjernet den mulighed i de nye tv.
Begge har IR - og du kan endda lave en (eller begge?) om til universal remotes ... brug Guiden på fjernsynet og se om din Viasat boks er understøttet.
Af nakah
Jeg er utrolig glad for mit fjernsyn, og overvejer at købe 3D briller. Jeg kan ikke læse nogen steder hvilken brilletype der passer til vores tv. Jeg kan finde på Samsungs hjemmeside type SSG-3570 og SSG-5100GB og ifølge specs passer de ikke til vores tv. Har nogen spurgt Power.dk eller Samsung?
Brugeravatar
Af Montago
De to du nævner skulle virke til vores TV - samt XPAND: B104LX1 og X105-RF-X1

JU7100 som er magen til vores TV til andre markeder, siger at de 2 briller skulle passe...

https://www.power.dk/tv-og-billede/tilb ... /p-212349/
https://www.power.dk/tv-og-billede/tilb ... /p-228094/

http://www.amazon.co.uk/B104LX1BUNDLE-G ... ds=B104LX1
http://www.amazon.co.uk/electronics/dp/ ... X105-RF-X1

Det fede ved XPAND er at de kan køre DualView hvor 2 personer kan dele samme skærm - fx i enkelte 3D Spil på Playstation og PC.. listen er meget kort, tror kun der er 10 spil indstil videre.. men meget cool. PC er nok væsentligt flere ?? med hacks ?