Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterSt
Jeg er sikkert ikke den eneste, som er ret vild med fodbold - det er faktisk primært det, jeg bruger mit tv til! :)

Kan I komme med et par bud på hvad der er vigtigst at kigge efter, når man skal finde et godt "fodbold/sport-tv", og eventuelt forslag til et konkret tv? Er nogle producenter bedre end andre ift. at designe tv der er gode til sport (ligesom fx Sony er gode til gaming)..?

Merci! :)
Af PeterD
He he. Sjov overskrift.

Mit bud er nej. Det kan dog godt være nogle reklamerer med...

Der kan dog være ting som gør oplevelsen ved at se sport lidt sjovere, feks. Ambilight fra Philips.hvis altså den står op mod en væg.

Men det er nok sjovere at se bold på en stor skærm, hvis du har plads. Feks 46" i stedet for 42"..

Du behøver ikke UHD/4K skærm. Full HD er fint nok.

Det vigtigste er at der ikke er "Blur" på billedet når Özil, Cazorla tryller på midtbanen..eller når Sanchez laver et perfekt indlæg til Giroud.

Og hvis du kører tvlyden over dine højtalere får du mere følelsen af at dit favorithold er ved at vinde..

Ville mene at en ting som hvor godt skærmen leverer farven sort er vigtig. I hvert fald for mig.

Hvor godt den håndterer skarphed i billedet og farverne ( er de udvaskede, er det svært at se forskel på meget mørkeblå og sort etc.)

Læs nogle test om de forskellige tvs BILLED, så er du godt på vej og vent med at gå ud i butikkerne. Sælgeren skal nok finde en som han syntes er god til dig, men....er den det?

Måske ville det være fint hvis du havde forestillet dig en MAX størrelse samt MAX. pris..og har du et mærke præference eller er det lige meget..?

Uanset hvor dyr en skærm du køber kan du ikke være sikker på at dit favorithold eller det danske landshold vinder deres kampe...Desværre. ;)
Af PeterSt
Hej Peter

Tak for dit input :)

Hvad skal man kigge efter for at undgå blur?

Jeg har et godt højttaler sæt, så lydsiden er der helt styr på :)

Mht. størrelse snakker vi max 50 og pris er nok med et loft på godt 6000. Jeg har naturligvis kigget på "test-favoritterne", såsom fx Pana AS640.

Tv'et skal hænge på væggen, så det må godt være relativt smalt. I den forbindelse faldt jeg over Philips 42PUS7809/12. Dustin har det i øjeblikket til 4300.

Jeg vil enormt gerne have en anbefaling på et tv, der kan gøre at Man United vinder alle deres kampe! ;)
Af PeterD
For at undgå blur skal du slå de fleste billedforbedringer FRA ville jeg mene..

Ved ikke rigtig med 7809..Et godt TV, men om det er det bedste du kan købe for pengene...Tja..?

Philips' kan have lidt langsomme menuer og er kontrasten helt på højde med nogle af konkurrenterne?

Ambilight er dog en spændende feature

Hmm..Personligt vender jeg altid tilbage til 48" AS640 til 4.500 kr pga billedet, men Sony, Samsung og LG må da også have noget interessant...?
Af PeterSt
Ja, men et argument for Philips 7809 er bare, at det er temmelig smalt :)

As640 er formentlig et bedre tv sådan billedmæssigt.

Jeg har et Panasonic TX-P37X10Y lige nu, som jeg købte i 09, så det har et par år på bagen.

Godt forslag på et lg??
Af PeterD
Uha..

Hvis du allerede har et Panasonic Plasma nu, så tror jeg ikke du kan hente ret meget ved at skifte. Du bliver højst sansynligt lidt skuffet hvis du vælger andre mærker og teknologi.

I hvert fald på det billedmæssige...Det skulle så lige være størrelsen på et LED der kunne være det der gør at du skal skifte...
Af PeterSt
Ja, det er bestemt et godt tv, som jeg har været glad for. Men rent æstetisk, vil jeg gerne have noget smallere og uden den sorte kant rundt om tv'et :)

Sig endelig til, hvis du kender nogen, der vil købe et velfungerende plasma!

Jeg er godt nok ved at se mig lidt lun på et Pana AS640.. Fin pris.
Af Bent odense
PeterSt skrev:Ja, det er bestemt et godt tv, som jeg har været glad for. Men rent æstetisk, vil jeg gerne have noget smallere og uden den sorte kant rundt om tv'et :)

Sig endelig til, hvis du kender nogen, der vil købe et velfungerende plasma!

Så den højeste prioritet er design frem for dit "velfungerende plasma". :o
Af PeterSt
Ja, det er det nok et stykke af vejen. Det optimale tv vil for mit vedkommende være en kombination af æstetik og billedkvalitet.