Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej

Jeg har besluttet mig for investere i nyt lyd-system, men jeg har ingen viden inden for området og håber er der nogen der kan hjælpe mig her. :)

Lige nu har jeg philips htl9100, men jeg er ikke tilfreds med bass'en og så synes jeg ikke jeg får "biograf"-fornemmelesen, når jeg ser film.

Jeg er blevet andbefalet i, at købe højtaler, ledninger og receiver værd for sig og derefter samle det. Det skulle være den billigste og bedste løsning, men som sagt har jeg ikke forstand på det og jeg kender umiddelbart ikke nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har forelsket mig lidt i LG bh9540tw, som er et 5.1 surround sound system, der bliver rost af anmelderne og skulle være nem at installere.

mit budget er ca. 7000 kr

I bund og grund vil jeg vide og jeg skal kaste mig ud i same mit eget hjemmebiograf system eller om den bedste løsning er at købe lg bh9540tw? :)

Håber i kan hjælpe mig.

vh

Johan
Af Supergris
Blot for en ordens skyld, hedder det: "Hver for sig", idet, jeg ikke antager, du hentyder til værdien af de enkelte komponenter.
Det bedste vil nok at være, at købe brugt, hvis det er noget, du har mod på.
Lige nu, er der masser af gode recceivere til salg, til gode priser, da der er de nye lydsystemer: Dolby Atmos og DTS X bl.a.., som er det nye in.
Hvis du er til brugt, kan jeg prøve at komme med nogle god bud fra brugtmarkedet...
Af chillout
Hej

tak for det hurtige svar. undskyld for stavefejlen ;)

Hvis du mener, at jeg godt kan kaste mig ud i det, må du meget gerne komme med nogle forslag. :D

Det kan ikke betale sig at købe LG bh9540tw?

vh

Johan
Ja mit forslag vil være at tage ned i Hifiklubben og høre om det dernede. Det er ikke svært at forbinde en surround-reciever med højtalere. Dog er 7000 ikke meget i den forbindelse, men det kan da lade sig gøre. Supergris har en pointe mht at købe brugt, men der skal man være lidt inde i sagerne. Og ja du vil få langt bedre lyd end hvad sådant et lg pap anlæg kan levere.
Af jezter
Brugt brugt brugt.... Du kan altid opgradere hvis du synes der mangler noget specifikt. Og lad være at spild penge på ledninger, køb de billigste 2,5mm2 højtalerkabler Harald Nyborg har.
Af chillout
okay, tak for hjælpen :D

Så begynder jeg at undersøge lidt. ;)
Af chillout
hej igen

fandt Onkyo TX-NR 636 på tilbud til 3200 kr. vVed i om den er noget værd?

vh

JOhan
Af J.H.
En Onkyo 636 er aldeles glimrende og vil kunne præstere fint. Hvis du så finder et par sunde fronthøjttalere (helst gulv), en center der matcher og 2 kef 2005 satelliter samt en 8 eller 10" sub, så er du godt rustet :-)
Hej Johan

du kan jo overveje at se på mit sæt som jeg har til salg.

Det er med statsgaranti bedre end det lg bh9540tw som du har kigget på.
Om ikke andet når du køber brugt, så er det minimalt hvad der tabes hvis det ikke lige var noget for en.

Mit sæt er her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 14&t=33713

Du mangler så en reciever. jeg vil gerne hjælpe med at finde en brugt, da der er en masse som er til salg.