Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Larssoegaard
Jeg har netop rhvervet mig et 46 tommer samsung fjernsyn af modellen 7005

Jeg har problemer med at findede digitale kanaler som jeg modtager va Stofa fra Sydenergi.

Jeg har været igennem opsætningen flere gange hvorjeg manuelt har intastet

Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Jeg har også prøvet at skifte til finsk opsætning så de sklle finde alt der var af frekvenser. Jeg har dog problemer med at afgrænse søgningen i frekvensen hvilket den som det eneste ikke lader mig gøre. Her skriver den jeg skal vælge kabel tilslutning hvilket er gjort

Jeg har søgt med id 0001 å netværk også samt prøvet via sat og gennemsøgt Luft antenne den finder intet overhovedet.

Sætter jeg et ndet mindre samsung fjernsyn til finder de starks alle kanaler på samme kabel.

Hjælp hvad gør jeg forkert her.
Af jng
Larssoegaard skrev:Jeg har netop rhvervet mig et 46 tommer samsung fjernsyn af modellen 7005

Jeg har problemer med at findede digitale kanaler som jeg modtager va Stofa fra Sydenergi.

Jeg har været igennem opsætningen flere gange hvorjeg manuelt har intastet

Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Jeg har også prøvet at skifte til finsk opsætning så de sklle finde alt der var af frekvenser. Jeg har dog problemer med at afgrænse søgningen i frekvensen hvilket den som det eneste ikke lader mig gøre. Her skriver den jeg skal vælge kabel tilslutning hvilket er gjort

Jeg har søgt med id 0001 å netværk også samt prøvet via sat og gennemsøgt Luft antenne den finder intet overhovedet.

Sætter jeg et ndet mindre samsung fjernsyn til finder de starks alle kanaler på samme kabel.

Hjælp hvad gør jeg forkert her.
Måske spørger jeg dumt: Får du overhovedet leveret digitale kanaler (Sydenergi...)?
Ved brug af de parametre, du angiver (standardværdierne for Stofa), tager det mine Samsung-apparater (gamle og nye) mellem tretten og sytten sekunder at finde alle knap 200 digitale kanaler, der findes i Stofa-anlægget her. Dit apparat skal naturligvis ikke indstilles til Finland, når du er i Danmark – uanset hvad Stofa måtte gætte på...
Hvis du har lavet en søgning, hvor alle frekvenser gennemsøges (det tager lang tid), og der ikke er fundet nogle kanaler, så har du sikker ingen kanaler. Jeg antager, at antennestikket er tilsluttet.
Af Larssoegaard
Ja det er gennem stofa.

Jeg finder alle kanaler på de andre tv i huset også når jeg flytter en af dem til denne lokation.

Der er 3 tilslutninger på bagsiden 2 bliver brugt til sat og 1 til luft og cable.

Den er tilsluttet. :) Men ja har tænkt om det var rigtig og har prøvet dem med f-konektor også alle uden resultat.

Så jeg er meget i tvivl om her er en deffekt tuner da den i selvdiagnose også kun viser DVB-T og intet andet.
Af jng
Larssoegaard skrev:Ja det er gennem stofa.

Jeg finder alle kanaler på de andre tv i huset også når jeg flytter en af dem til denne lokation.

Der er 3 tilslutninger på bagsiden 2 bliver brugt til sat og 1 til luft og cable.

Den er tilsluttet. :) Men ja har tænkt om det var rigtig og har prøvet dem med f-konektor også alle uden resultat.

Så jeg er meget i tvivl om her er en deffekt tuner da den i selvdiagnose også kun viser DVB-T og intet andet.
Selvdiagnosen viser data for enten DVB-T eller DVB-C (ikke begge), og det, der vises, afgøres af det der er valgt tidligere i opsætningen (Luft eller Kabel).
Det lyder, som om du har valgt Luft (T), men så burde du ikke kunne indtaste de Stofa-parametre, du nævnede tidligere.
Tjek en ekstra gang, inden du fejlmelder (jeg skriver af erfaring...).