Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dnorgaard
Min Far har sat mig på opgaven om at finde et nyt 50"+ TV.
Hans eneste kriterie er at den har en god optage funktion.

Jeg kan se næsten alle de nye TV har mulighed for at optage via USB. Han ønsker meget ikke at have nogen "eksterne bokse" hvilket også inkludere harddiske. Men umiddelbart virker der ikke til at være mange fjernsyn med indbygge HDD. Så derfor vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med fjernsyn der kan optage enten med indbygget HDD eller ekstern, og om det er noget i vil anbefale.

Jeg leder i 8-12.000 klassen, og hvis det er UHD så gør det jo ikke noget.

Sidst jeg oprettede et indslag på flatpanels var for 6 år siden da jeg manglede anbefalinger til mit eget TV, som jeg fik og fulgte. Jeg er stadig rigtig glad for mit TV, så håber stadig i er skarpe her inde :)
Loeve og den slags hi-end (ihvertfald prismæssigt) tv har indbygget, men er jo heller ikke nødvendigvis i den prisklasse I søger. I min verden tæller en 2.5 tomme harddisk man kan klistre på bagsiden og kun skal forbindes med én ledning ikke som en ekstern boks. Og ville give ham langt flere tv at vælge imellem.
Af dnorgaard
Ja det har du ret i Martin. Dog i min google søgning, fandt jeg - blandt andet et indlæg her på flatpanels - Nogen der øffer lidt over at problemer med at optage når man benytter en harddisk der får strøm via USB når TV'et er i dvale. Men det er jo nok bare nogle enkle TV der kan drille.

og ja, jeg kom godt forbi Loewe i min søgning, og ja de lå lidt ude for pris klassen :)
Mit gæt er at langt de fleste virker, man hører jo kun fra dem der har problemer og ikke fra dem hvor det fungerer perfekt. Jeg synes tit Samsung er nævnt når man har haft et tv der ikke helt virkede.

Hvis man valgte at gå den vej med en ekstern kunne man ofre lidt ekstra og købe en ssd istedet for en alm. roterende harddisk. Ssd bruger jo langt mindre strøm og burde i teorien fungere bedre med strøm fra USB :)
Jeg er på udkig efter et tv til os selv (dog nede omkring 5k), og prioriterer også optagefunktionen ret højt. Billedkvaliteten er vigtigst, men derefter kommer funktionalitet og brugervenlighed i optagefunktionen (selvfølgelig også generelt).

Men ja, det er ret svært at finde info om. Ofte er det en kan/kan ikke-bedømmelse, og nej man hører ikke så meget fra brugerne af de systemer som bare fungerer :)

Jeg er enig i at det ikke betyder så meget om harddisken er indbygget - bortset fra at hvis producenten har gjort sig den ulejlighed at indbygge disken, så har de formentlig nok også gjort sig lidt mere umage med funktionaliteten, udover et kryds i 'kan optage til USB-disk'.

Jeg føler mig i det hele taget lidt overset som kunde der interesserer sig for detaljerne i optagefunktionen, og i øvrigt er ligeglad med skærmens tykkelse. Størrelsen er faktisk heller ikke så vigtig - bruger stadig et trofast gammelt 32" Panasonic CRT i kombination med en analog Pioneer harddisk recorder, og frygter at 55" vil være overvældende ;)
Ville vælge TX-55AS750 Eller 47" efter hvilken afstand han sider.
Flot billede, enormt stabilt tv med dobbelt tuner. IPS så fuld betrækningsvinkel.
Bagbelyst så godt sort niveu/lysstyrring.
Dog ikke 4K men mon ikke man kan leve uden.

Ellers kig efter philips 8 serie også gode tv til fede priser mange steder.
Dog ikke VIAPLAY og godkendt Canal digital tuner. VA panel Godt sort niveu godt billed, men ligesom alle andre VA dårlig betrækningsvinkel så ikke lige til en hjørnesofa.