Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg er godt nok meget i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge til under 1500 kroner.
Ved en søgning på edbpriser er der mange mærkevarer til under 1500kroner.
Det skal helst ikke være widescreen, men det gør ikke noget hvis det er en bang-for-the-buck skærm!

Acer har fx 4 forskellige 19' skærme til under 1500 kr.

Lg har 2 (L1918s,L1919s)
Samsung har 1 (940N)
Philips har nogen, fujitsu har ligeledes asus har en osv osv..
Desuden er der også mirai, men har hørt lidt skidt om dem!

Jeg har set lidt på dette link
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

men der er ingen der umiddelbart er billige nok.

Det skal til sidst siges at skærmen udelukkende skal være behagelig at arbejde ved, da den skal bruges i henhold til skolearbejde. Derfor ingen karv om fancy respnstid/panel/design osv osv..

Jeg vil sætte stor pris på hjælp.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sats på en 17" i stedet. Du får samme opløsning, men kan få en noget bedre skærm. Eksempelvis kan du se på LG L1770 modellen.
Af McManuf
Hej yakken.

Tror du ikke at en Lg L1918s vil passe mit behov helt fint?
Jeg syntes også meget godt om samsungen til 1500kr!

De har godt nok alle TN paneller, men det har min Samsung 930Bf skærm jo også!

LG L1770 har jo også et 8ms TN panel og hvad gør den bedre end de 2 første skærme jeg nævner i denne post som også er mærkevare og har 8ms TN panel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kigger på den forkerte model så. 1770HQ er på 4 ms.
Af McManuf
Hej igen.
Tror ikke du er helt med på hvad skærmen skal bruges til :p

Den skal kun bruges til at surfe nettet og lave lektier på. Derfor er jeg også fuldstædnig ligeglad med om det er en 25ms skærm eller 4ms.

Bare den er god at se på.

i den anledning er 1770HQ så et bedre valg end L1919s?
http://www.lge.com/products/model/detail/l1919s.jhtml
Hvilket jo har meget flotte specifikationer.. Jeg er også ret ligeglad med DVI indgang!
Umiddelbart er forskellen at 1919s "kun" har en konstrast på 1400:1 i forhold til 2000:1 og så lidt andet gejl hvis den skal bruges til at se film!

Men de 1400:1 er jo også højere end samsung 940N der har kontrast på 700:1.

Fælles for dem alle er de 300cd/m brightness.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1770HQ har en ekstern strømforsyning, hvilket vil sige mindre varmeudvikling og ingen udluftning. Hvis du bor i et område hvor der er smådyr om sommeren, eksempelvis tordenfluer, så vil disse altså have færre steder at komme ind i skærmen. Med en ekstern strømforsyning er skærmen desuden mere flad hvilket kan tælle på positivlisten hvis man går lidt op i designet.

Du bragte selv de 8 ms på bane, så jeg flyttede blot dit fokus fra den model der var 8 ms (som er betydeligt dyrere) til den rette model.

Kontrasten er ligegyldig i dette tilfælde - den er dynamisk og kan ikke tages for gode varer under alle omstændigheder.
Af McManuf
Nåh ok.. Det betyder ikke det helt store for mig med designet og det andet med strømforsyningen.. Takker for din hjælp, men har fået tilbudt en samsung 940BW (Ved godt det er widescreen!) til en fornuftig pris så den snupper jeg da :-)