Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alfa33
Hej
Jeg har skiftet TV udbyder og derfor blev det relevant at bruge muligheden for at optage udsendelser på en USB-HD (kræver brug af C tuner).
Virker fint. Men... Er det ikke muligt at se et TV-program, mens man optager et andet TV-program? Det kan jeg ikke nu. Kræver det Twin-tuner? Eller noget i indstillinger...

Mvh Henrik
Tilslutning af ekstern tuner.. behov for et ekstra boxer-kort vel også...ekstra fjernbetjening... måske lidt bøvlet og knap så 'elegant'. Holdt op imod mit behov for at optage. Tror jeg nøjes med den indbyggede tuner.
Det må løse sig automatisk når jeg en gang køber et 4K OLED. ;-)
Af ByteMe
Når der kun er en tuner i TV'et, så kan du kun se det program som du optager, eller noger der kommer fra en ekstern kilde, f.eks. via HDMI fra en DVD afspiller, mediaplayer, ekstern tuner eller andet.

Jeg har selv et Panasonic TV og bruger en USB-HD til at optage på. Jeg har så en WD TV Live stående ved siden af TV'et og bruger så tit den til at se en film eller serie der ligger på min NAS. Er der brug for at skulle se noget andet direkte imens der optages, så har jeg et digitalt tunerkort i min PC og så får Windows Media Center lov til at optage TV programmet i stedet for. Så kan det jo streames til min WD TV Live bagefter. :)