Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CRHM
Er der nogen der kan opklare for mig om kvaliteten er bedst når man bruger en App på et smart TV eller hvis man bruger en Chromecast.

Årsagen er at jeg skal til at finde mig et nyt TV da mit gamle samsung fra 2007 er for småt. Jeg modtager mit tv-signal via en TDC-boks så alt vedr. tuner er fuldstændig ligegyldigt. Jeg bruger idag Chromecast utrolig meget og synes det fungerer rigtig godt så tænker at det måske er overflødigt at investere i et Smart-TV?

Men er der noget at vinde ved at bruge App's frem for Chromecast eller skal jeg blot finde mig en skærm der kan vise et billede og intet andet.

PFT :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter min mening fungerer både Chromecast og Apple TV bedre end de Smart TV der er på markedet i dag. Jeg synes dog Android TV (har også "Chromecast" indbygget) viser positive takter og de første tv fra Sony og Philips kommer jo her indenfor få måneder. Android TV har jo en komplet brugerflade på tv'et, hvilket Chromecast ikke har. Det giver nogle muligheder ud over Chromecast, herunder spil og bedre andre typer brugerflade/oplevelser i apps.

Men hvis du står og skal købe lige nu, så synes jeg lige så godt du kan beholde din Chromecast og spare pengene på at gå op i en dyrere Smart TV model.
Af CRHM
Tak for svar Rasmus. Synes det har været svært at finde noget konkret om det på nettet. Jeg står ikke og SKAL skifte her og nu så jeg tror jeg lige ser tiden lidt an og ser hvad de nye serier fra producenterne har at byde på :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
No problem. :)

Vi har et overblik over Panasonic's 2015-modeller oppe på forsiden nu. Inden længe skulle vi også gerne have for alle de andre producenter. Så håber jeg det er lidt nemmere at overskue sagerne.