Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrBlom
Hej.

Skattefar har været sød, og derfor skal jeg ENDELIG ud og købe nyt tv snarest.

Jeg har i længe haft en bestemt model i tankerne, som var den jeg bare måtte have: LG 55UB850 - Designet er lige mig, jeg er vild med webOS, Magic remoten er fed osv. osv. osv.

Men nu hvor pengene er til det TV er tvivlen kommet. Er det overhovedet det TV jeg har brug for??

Vi bruger det mest til ligegyldigt TV og Netflix til både os og sønnen, når konen ikke er hjemme er det for det meste Playstation 4 den bliver brugt til (FIFA for det meste).

Jeg har læst en del med her inde den sidste tid, og er kun kommet mere i tvivl, og har fået en del nye tanker omkring hvad det næste TV skal være..

Sony W8 får mange roser her inde
Panasonic AS640 får ligeledes rigtig pæne ord med på vejen.
Jeg er bare selv rigtig glad for LG

Fortryder jeg, hvis jeg ikke køber UHD, som marekdet ser ud nu? - jeg kan måske også bedre forsvare at skifte TV om en kort årrække igen, hvis jeg kun giver 5-7.000 kr istedet for 10-12.000 kr. på dette.

Endvidere kunne jeg godt tænke mig en billig men okay soundbar eller lign. så lyden bare bliver nogenlunde at høre på - det kan jeg nok også nemmere forsvarer at købe over for konen, hvis TV'et ikke er så dyrt som jeg har luftet for hende..

Undskyld den lange tekst - men hvad anbefaler i? Skal jeg købe en "knap" så fremtidssikret skærm eller skal jeg gå efter den LG jeg har haft i kiggeren i længe?
Af Zyde
Hvis du er glad for LG, så er der ikke noget galt i at du holder dig til det. Der er fordele og ulemper ved alle skærme, og når du prioriterer webos højt, så er der god fornuft i at gå efter det. UB850V virker bare lidt for dyrt. Det kostede 10.000kr i juli og det koster 10.000kr her i marts. Det er som om, at UHD skal malkes før markedet bliver oversvømmet af dem. Du er også nødsaget til at overveje den begrænsede mængde af UHD indhold, der er tilgængeligt. Skulle du rende ind i et tilbud i nærheden af 8000kr i stedet, så synes jeg at merprisen i forhold til FHD tv mere rimelig.
Af PeterD
Hmm.

Spørgsmålet er vel om UHD lige nu er pengene værd...?

Jo, det får rigtig rigtig gode anmeldelser ved bluray og dvd, men hvad med det almindelig signal og "Aftenshowet" og "Go' Aften Danmark"...?

Ville det give større mening i at købe en brugt plasmaskærm med DVB-C tuner. Finde de bedste indstillinger via nettet, og så vente et par år?...

Hmmm..Omvendt er det jo altid spændende med ny elektronik i hjemmet. Især hvis det overgår ens forventninger kvalitetsmæssigt og/eller prismæssigt.
Af MrBlom
Ja, det et godt nok svært det her. Jeg har dog tænkt mig at vente Ca en måneds tid, da priserne så burde falde en smule, da det er her de sidste modeller skal væk, for at gøre plads til de nye modeller..

Men derfor er spørgsmålet stadig svært for mig. Får jeg brug for alle de fancy ting, som LG UB850 kan? - det er jeg ikke sikker på.
Af SteffenH
Jeg har lige været i præcis samme situation som dig, med spørgsmålet om hvorvidt jeg skulle vælge et LG 55UB850V eller Pana 55AS640E/Sony W8

Jeg valgte i sidste ende at gå med et Pana 55AS640E og spare de 4.000kr som LG'en kostede mere end panasonic'en.

De 4.000kr kan passende bruges ekstra når et 4k OLED fjernsyn bliver tilgængelig for dødelige mennesker.
Det er min opfattelse at et 4k OLED vil være LG55UB850V så overlegent, at jeg under alle omstændigheder ville skulle skifte TV, uanset om jeg købte LG eller Panasonic nu.

Jeg modtog skærmen i går, men panelet var desværre hoppet ud af rammen, så Cinemagic har sendt en ny i dag, derfor kan jeg af gode grunde ikke fortælle noget om kvaliteten af fjernsynet endnu.

Tænk lige over hvor stor en nitte det er, at komme hjem til et defekt TV, efter at have glædet sig til at komme hjem og nørde med TV'et en hel arbejdsdag! :'(

Forresten kun gode ord om Cinemagic's behandling af reklamationen indtil videre.
Af PeterD
Ærgeligt.

Cinemagic skulle være ok, og det samme med AS640, så...

Kunne være dejligt med en brugeranmeldelse (tv, farver,hudtoner,bluray) når du har rodet lidt med det.. :)
Af MrBlom
SteffenH skrev:Jeg har lige været i præcis samme situation som dig, med spørgsmålet om hvorvidt jeg skulle vælge et LG 55UB850V eller Pana 55AS640E/Sony W8

Jeg valgte i sidste ende at gå med et Pana 55AS640E og spare de 4.000kr som LG'en kostede mere end panasonic'en.

De 4.000kr kan passende bruges ekstra når et 4k OLED fjernsyn bliver tilgængelig for dødelige mennesker.
Det er min opfattelse at et 4k OLED vil være LG55UB850V så overlegent, at jeg under alle omstændigheder ville skulle skifte TV, uanset om jeg købte LG eller Panasonic nu.

Jeg modtog skærmen i går, men panelet var desværre hoppet ud af rammen, så Cinemagic har sendt en ny i dag, derfor kan jeg af gode grunde ikke fortælle noget om kvaliteten af fjernsynet endnu.

Tænk lige over hvor stor en nitte det er, at komme hjem til et defekt TV, efter at have glædet sig til at komme hjem og nørde med TV'et en hel arbejdsdag! :'(

Forresten kun gode ord om Cinemagic's behandling af reklamationen indtil videre.
Sjovt med helt samme problemstilling. Der hvor jeg arbejder har vi as640 stående og har leget lidt med den i dag. Vi har desværre ikke så mange modeller fra LG, så kan ikke helt sammenligne.

Men as640 virker ret fin.

Synes bare designet på LG er federe, men nok ikke 4.000 kr federe [WINKING FACE]

Tænke tænke tænke..
Af Han den anden
Havde samme overvejelser for ca. en måned siden da jeg skulle ud og købe nyt. Jeg endte med at vælge UHD fra. Endte med et 60" LG LB870V som er super fedt. To dage efter ejg købte var prisen steget med 4000 kr :)
Vedhæftede filer
IMG_0254.jpg
IMG_0254.jpg (208.9 KiB) Vist 4906 gange
IMG_0252.jpg
IMG_0252.jpg (209.85 KiB) Vist 4906 gange
Af MrBlom
ChrisJJ skrev:Havde samme overvejelser for ca. en måned siden da jeg skulle ud og købe nyt. Jeg endte med at vælge UHD fra. Endte med et 60" LG LB870V som er super fedt. To dage efter ejg købte var prisen steget med 4000 kr :)
Den ser super flot ud på væggen, ligesom ub850 :-)..

Men priserne er stort set ens lige nu, og så ville jeg nok vælge ub850..
Af Han den anden
MrBlom skrev:
ChrisJJ skrev:Havde samme overvejelser for ca. en måned siden da jeg skulle ud og købe nyt. Jeg endte med at vælge UHD fra. Endte med et 60" LG LB870V som er super fedt. To dage efter ejg købte var prisen steget med 4000 kr :)
Den ser super flot ud på væggen, ligesom ub850 :-)..

Men priserne er stort set ens lige nu, og så ville jeg nok vælge ub850..
Hvis du søger på pricerunner lige nu ligger 870v næsten 3500 over ub850 så kan godt forstå hvis du vælger det frem for 870v. Jeg hopper først på UHD vognen om nogle år.

Go' jagt :)