Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjælp en stakkels kvinde der skal invistere i et nyt fladskærmstv der ikke aner hvor hun skal starte i den her jungle..

Jeg har 10-15 k at gøre godt med...

Jeg skal købe et nyt tv til stuen, men aner intet om hvad jeg skal holde øje med...

Jeg modtager mit tv (og pc)signal gn stofa - skal jeg ha fat i noget ekstra udstyr/koder eller hvad det nu hedder?

Jeg er lidt i tvivl om str, men siddeafstand til væg er omkring 3 m og regner med omkring 37"

Jeg har ingen præferencer ifh til mærke, men tøsen i mig vil helst ha noget der er lækkert designmæssigt at se på. Ingen plastikrammer her..

Mht ophænh regner jeg med det skal monteres på væg, er der en ramme for hvor meget vægt man kan hænge på gips eller betonvæg? Jeg er i tvivl om hvilken væg jeg skal vælge ifh til vindue, reflektioner osv?

Ved det er mange spørgsmål på en gang men håber der er nogen der vil svare på noget af det så jeg kan blive lidt klogere og få uskiftet den gamle kukkasse fra 80erne..
Af frk_himmelblå
Er der virkelig ingen der kan komme med lidt gode råd??? Og jo, jeg læser jævnligt trådene, men det er stadig en jungle at finde rundt i..
Af TYBO
Du får nok et problem med at finde nogen som ikke har plastik i rammen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
skal jeg ha fat i noget ekstra udstyr/koder eller hvad det nu hedder?
Hvis du modtager analogt kabel tv, altså uden nogen form for boks, så tilslutter du bare dit tv. Hvis du allerede har en boks, så skal denne tilsluttes til dit nye tv.
Jeg er lidt i tvivl om str, men siddeafstand til væg er omkring 3 m og regner med omkring 37"
Det lyder fint.
Jeg har ingen præferencer ifh til mærke, men tøsen i mig vil helst ha noget der er lækkert designmæssigt at se på. Ingen plastikrammer her..
De fleste skærme har jo plastikrammer, enten i blankt, mat eller noget tredje. Nogle har også pianolak rammer, men i forhold til det du siger med binduer og refleksioner, kan det godt være irriterende, ligesom du nok ikke skal placere et plasma tv lige over for en stor glasfacade.
Mht ophænh regner jeg med det skal monteres på væg, er der en ramme for hvor meget vægt man kan hænge på gips eller betonvæg?
Hvis det er beton, så har du masser at give af. Hvis det er gips, så skal det nok være tolags, og så skal du have fat i nogle ordentlige gips plugs. En 37 tommer bør godt kunne hænge på en gipsvæg, men omvendt holder gips jo heller ikke alt. :)
Af frk_himmelblå
Stort tak indtil videre...

[QUOTE]

Jeg mente ikke at rammen ikke må være af plastik, det regner jeg ikke med at ku undgå, jeg mente bare den ikke behøvede at skrige langt væk af billig plastik O_O Og hvis det kan betyde at jeg skal smide lidt ekstra k af på det må det være sådan.

Nu vil jeg gå i gang med den endelige jagt og så kommer jeg nok med lidt ideer og håber af få respons på dem.
Af flymo44
undskyld, det var på hifiklubben.dk du kan finde NAD O_O