Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af egentlig ik
Hej folkens..

Jeg er lige blevet ejer at et næsten nyt Lg 49ub850v 4k tv, og er løbet ind i et mega irriterende problem allerede efter et par dage.. Problemet ligger i at der er nogle irriterende lodrette striber på skærmen og især ved lyse billeder samt især ved fodboldkampe hvor man ser den grønne græsplæne. Disse striber giver sig udslag i at det ser ud som ud der er mørke striber fra top til bund, med cirke ti centimeters mellemrum på hele skærmen, dog skal man måske have et kritisk øje for at lægge mærke til det, men det generer alligevel..
Jeg opdaterede nærmest med det samme til den sidste nyeste firmware opdatering, og lagde derfor ikke mærke til om det var der ved den forrige firmware version. Grunden til jeg opdaterede med det samme var fordi jeg havde læst en del om en test, link her - http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm og da jeg ikke gad tænke på den test, håbede jeg på alle fejl var rettet med den nyeste opdatering.. Er der nogen af jer som har samme problem eller evt har en god guide til hvordan jeg firmware downgrader, så jeg evt derved kan tjekke om den gamle version også har problemet, eller om det er en hardware fejl på skærmen, eller bare en anden løsning?

Sov godt allesammen