Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mewer
Hej folkens,
Meget kort har haft problemer med et LG UB850V, og derfor vil butikken give en god service og lave en bytter så jeg får et SONY KD49X8505B, som er 1000,- dyrere..
Men er det det værd?

Jeg overvejer nemlig også at få pengene tilbage (6999,-) og investere i en Samsung UE48HU7505. Men hva synes i jeg skal gøre, jeg vil gerne have godt TV men har heller ikke penge til dem fra 15000,- og op efter, det skal også maks være 50".

Jeg har 3 krav. Billedet skal være godt, 3D skal være rigtig god og så må billedet ikke hakke når der kommer hurtige bevægelser (det skal bare køre smooth).

Hvilket TV kan i anbefale til det? Jeg synes ikke helt LG UB850V levede op til det.

I må meget gerne komme med jeres bud på TV.

Eller skal jeg være smart at vente til de nye modeller fra i år 2015 udkommer? :)
Brugeravatar
Af Johnhother
Jeg ville med glæde tage i mod det tilbudte Sony TV, det er bestemt ikke ringe :-)
Brugeravatar
Af MigSelv
Og hvis du får pengene retur, kan du lægge 2K ekstra i Elgiganten, og få Sony X85 i 55". Ser godt dit krav om størrelse, men 3D giver bedre oplevelse på en stor skærm.
Af rysken
Jeg har haft 2 sony 8505 i 55" begge blev returneret pga af lightbleeding som var langt over det acceptable. Måske har jeg bare været uheldig, men jeg har opgivet flere forsøg med 8505 derudover ville jeg nok også foretrække et tv med VA-panel.
Af Non-Desperado
Ja, du må have været uheldig, eller også har jeg bare været svineheldig med mit 55X8505B.
Bedre billede end mit 50W805B, og sortniveauet fejler bestemt heller ikke noget.
Af mewer
Det skal jeg da lige kigge efter "Light Bleeding"
Men i synes ikke jeg skal skifte over til UE48HU7505? :)
Af rysken
mewer skrev:Det skal jeg da lige kigge efter "Light Bleeding"
Men i synes ikke jeg skal skifte over til UE48HU7505? :)
Jo, det syns jeg du skulle gøre.
Af mewer
Det var bare fordi i kun nævnte kun om Sony modellen, men hvilke fordele og ulemper er der så hvis jeg vælger Samsung imod Sony?
Af PeterD
Ulempe Samung (Whatever): Knap så mange småfejl generelt på Sony..

Derfor er Samsung billigere ;)

Fordel Sony: Det er dyrere og måske sværere at finde i butikkerne..
Af mewer
#PeterD

Ehm det skal nok passe, men Sony modellen er altså billigere end Samsung modellen?
Samsung UE48HU7505: 8999,-
Sony KD49X8505B: 7999,-

:)
Af Grandahl
Jeg har netop den HU7505, og er virkelig tilpas med den. Synes den har et godt billede uden bleeding eller andre problemer i nogen større skala. En LCD skærm er en LCD skærm med det det nu fører med sig, men som sagt synes jeg det er et godt køb med et rigtig godt billede. Jeg kan ikke fortælle dig noget om 3D da jeg aldrig benytter det, mine to medfølgende briller er ikke engang pakket ud af kassen.

Hvor god den er i forhold til sonyen ved jeg ikke, jeg har ikke set den model hos nogen, kun hvad der er af anmeldelser. Så jeg har ikke nogen direkte samligningsgrundlag.

Det kan være du bliver nød til at købe en af dem via nettet, så har du altid 14 dages returret hvis det ikke lever op til forventningerne.

Jeg er selv meget begejstret for at se 4K på Netflix, der kommer heldigvis mere og mere materiale der. Har netop lige set Marco Polo serien og var meget begejstret for billedkvaliteten, og serien generelt :)