Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghostbuster
Hej jeg har længe tænkt på at købe et 32" LCD-Tv. Da jeg har et par amerikanske DVD'er vil jeg gerne vide hvordan man finder ud af, om de forskellige TV kan modtage et NTSC-signal over scart og HDMI.

Mit problem er, at når jeg kigger på de forskellige data som kan findes på f.eks. pricerunner og hifi-priser synes jeg at det er svært at finde ud af om TV'et kan eller ej.

Er der nogle som ved hvad man skal sikre sig for at et TV kan modtage NTSC over HDMI og scart?
Brugeravatar
Af azrael
Som tommelfingerregel kan du gå ud fra, at alle moderne tv kan klare NTSC som inputsignal. Teknisk er det, såvidt jeg ved, også nemmere at vise NTSC signaler på et LCD- eller et plasma-tv end på et billedrørstv.

Det kan anbefales at hente PDF manualer til de modeller, du finder interessant, ned fra producenternes hjemmesider. Der står typisk alle de informationer du efterlyser.
Af Ghostbuster
Ok tak for det. Det er rart at høre at alle moderne TV's kan modtage NTSC jeg var ved at være bange for at det var en sjældenhed.
Af Chateau
Det er ikke min erfaring at alle lcd skærme kan klare ntsc signalet. Til min store overraskelse, er det kun de færreste skærme, er understøtter formatet, hvis man læser under specifikationer.
Jeg har selv en PS3 fra USA og har foreløbig afprøvet den på to fladskærme uden held og er nu på vej til at afleverer min nyindkøbte Philipsskærm tilbage af samme grund.
Er der nogen der kender et mærke som kan?
Af Ghostbuster
Tilkobler du din ps3 med hdmi? Nogle gange når man kigger på specs står der kun ntsc under "analoge videoinputsignaler", og hdmi er vel digitalt?