Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lennarth
Længe siden jeg har kigget på ny skærm og i det hele taget fuldt med i hvad der er godt og ikke godt. Har dog altid haft Samsung og har været rigtig glad for dem men er kvaliteten af dem ændret?

Kigger på disse to

SONY
KD-55X8505 UHD-TV

SAMSUNG
UE55HU7505 UHD-TV

Jeg syns Samsung'en er super fed og rigtig godt billed. Har dog lidt delte meninger med Sony'en.

Men har så prøvet at læse lidt på nettet og fundet ud af at Samsung'en bliver rost meget. Samtidig læser jeg også at der er mange problemer med Samsung generelt efterhånden med at de går i stykker og har småfejl osv osv.
Jeg vil ikke ud og give en masse penge for en ny skærm igen så ligger i de maks 11-12000. Og det skal være 55"

Er helt på bar bund og tænker også om man "bare" skal købe et almindeligt full HD led tv som f.eks SONY KDL-55W828BB. Det skulle vist også være en god skærm men vi ser en del film så det gjorde jo ikke noget det var et lækkert billede nu når det gamle alligevel skal skiftes ud.

Håber i kan hjælpe en søvnløse mand:)

Tak
Havde der ikke været problemer med netflix, tror jeg ikke du havde lagt mærke til noget videre negativt om Samsung, dermed ikke sagt de er perfekte.
Jeg har selv HU7505 og kan 100% anbefale den, har intet negativt at sige om den.

Lige meget hvilken producent du vælger kan der være lidt variation i panelerne angående banding, lightbleed mv, har selv ingen problemer med min.
Næ..

Men der er (også) mange andre producenter af skærme.

LG, Sony, Panasonic, Philips

Sony W8 er også en glimrende skærm, se bare hdtvtest.co.uk. Ljudochbild, avsforum.com..

En tilfreds Philips mand vil anbefale Philips (Ambilight er bla også fedt), En LG mand et LG, en B&O mand, B&O tv osv.osv.

Læs nogle sammenligningstest her og sammenhold det med artiklerne på Flatpanels.dk og check Pricerunner.com
Jeg har HU7505 og er super tilfreds med den, har ikke oplevet nogen problemer med den af nogen art. Den kan jeg rolig anbefale.

Der er dog også andre på dette forum der har x8505 og er tilfreds med den ved jeg. Jeg har dog ikke selv set den endnu.
Grandahl skrev:Jeg har HU7505 og er super tilfreds med den, har ikke oplevet nogen problemer med den af nogen art. Den kan jeg rolig anbefale.

Der er dog også andre på dette forum der har x8505 og er tilfreds med den ved jeg. Jeg har dog ikke selv set den endnu.

Det kan måske være svært at give et svar på, men alligevel spørger jeg :-)

Vil det være prisen værd at sælge mit Samsung UE46F8005 (fra dec. 2013) til Samsung UE55HU7505?
Prisen for mig vil være omkring kr. 6000.
Jamen der kommer an på hvorfor du overvejer at skifte. Er det for at få en større skærm og tilmed se noget 4k på Netflix kan det godt give mening.

På den anden side har du et godt tv fra sidste år, med en billedkvalitet der matcher 7505, eller ihvertfald meget tæt på. Det må være dit dilemma som jeg ser det, måske der er andre ting i spil?

Personligt ville jeg nok ikke skifte tv hvert år, vi er forskellige med forskellige syn.. Heldigvis for det :)
Grandahl skrev:Jamen der kommer an på hvorfor du overvejer at skifte. Er det for at få en større skærm og tilmed se noget 4k på Netflix kan det godt give mening.

På den anden side har du et godt tv fra sidste år, med en billedkvalitet der matcher 7505, eller ihvertfald meget tæt på. Det må være dit dilemma som jeg ser det, måske der er andre ting i spil?

Personligt ville jeg nok ikke skifte tv hvert år, vi er forskellige med forskellige syn.. Heldigvis for det :)

Det er jo aldrig livsnødvendig hvis vi kun ser med økonomiskebriller, så er det ikke meget gevinst i det, og dog :)

Det er bestemt større skærm der tiltager mig, og hvis jeg venter kan jeg nok ikke få alverden for det gamle tv.

Måske vi snart er heldig med at 55hu7505'eren kommer på tilbud til under 10tkr., så kan jeg blive mere fristet :)
Såvel Samsung som LG (Goldstar) var jo så sent som i 90'erne billigmærker på linje med Denver og lignende, indtil begge mærker valgte at sadle om og -- angiveligt -- satse på kvalitet.

Så til spørgsmålet om, hvorvidt Samsung er _b_l_e_v_e_t_ noget bras, kan man da godt gøre sig lidt munter 8)
Af Lars K
Der har været og er stadigvæk en del problemer med Netflix på Samsungs H serie af skærme.

Og så er der "problematikken" med outsourcing af paneler til andre producenter. Men man skal have i mente at andre mærker som f.eks Sony også outsourcer.

Endelig så bliver der langet RIGTIG mange Samsung TV over disken og så kan det godt se ud som om at der er rigtig mange TV der fejler på trods af at fejlraten ikke nødvendigvis er større på Samsung end hos f.eks Sony, LG og Panasonic.

Bleeding, DSE og banding er og bliver et problem på LED teknologien og det vil den blive ved med at være så lang tid vi slutbrugere ikke har lyst til at betale mere for at få et TV med et panel der er inspiceret af producenten efter produktion.

Følger man med i diskussioner på f.eks AVforums vil man opdage at der er lige så mange der døjer med f.eks bleeding på Sonys W8 serie.
Brugeravatar
Af edinger
Nexus skrev:Bleeding, DSE og banding er og bliver et problem på LED teknologien og det vil den blive ved med at være så lang tid vi slutbrugere ikke har lyst til at betale mere for at få et TV med et panel der er inspiceret af producenten efter produktion.
+1
Af Lars K
Jeg må indrømme at jeg, ligesom så mange andre danskere, går rigtig meget op i design og for mig har Samsung designet med sig.

Der er ikke noget der ser bedre ud end et slankt TV på en væg.

Samtidig er jeg halvvejs OCD mht. mislyde og billedfejl. Jeg har svært ved at abstrahere fra bleeding osv.

Men når man vælger ud fra design, så vælger man samtidig også en producent der bruger en mængde af deres ressourcer på netop designet. Og det kommer nogle gange til udtryk i mangler på andre områder.

Prisen skal holdes så lav som mulig for at vi gider købe produktet, men man kan ikke rigtig både blæse og have mel i munden.

Nu har jeg haft både Samsung H7005 og HU7505 og det er begge to virkelig flotte TV. Men jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til at der var, skal vi kalde det fejl og mangler, her og der. Små ting som gjorde at den praktiske oplevelse af brugen ikke rigtig tilsvarede den fysiske oplevelse af designet.

Mit nuværende W855B er design på en anden måde. Der er brugt mere metal i kabinettet og det er tungt som et ondt år. Årsagen er blandt andet større højttalere. Smart TV er ikke poleret på samme måde som hos Samsung, men til gengæld er billedet og lyden mere "stabil" om man vil.
Uden der går ren Samsung-reklame i tråden, kan man bare konstatere at alle producenter Samsung, LG, Philips, Sony, Loewe og Panasonic, har en eller anden form for problemer ved deres teknilogi og skærme..