Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen brugererfaringer med LG's UB830v? Det er meget sparsomt med konkrete reviews, og jeg står pt. og skal vælge mellem det ovennævnte LG eller Samsungs 7005. Begge er i 55". LG'en er kun 1000 kr. dyrere, så prisen er ikke så afgørende.

Jeg ser en del fodbold, og det vil derfor blive brugt som benchmark - i hvert fald for mit vedkommende. Min kone er sgu nok ligeglad...
Har en ven som har UB830 modellen og han er godt tilfreds. Du skal da nok også lige skele til nogle af de tråde der er her på flatpanels som handler om bøvl med 7005 modellen af den ene eller anden art. Ikke lige et tv jeg personligt ville smide penge efter.
Det synes jeg ikke er det helt store problem. Har ikke en netflix konto og kommer ikke til at bruge det forløbigt, så regner med at det problem er løst inden jeg kommer til at bruge det. Til gengæld har den to tunere.

Mht til LG'en så kan jeg ikke lade være med at bekymre mig over, at det er den billigste model med 4K. Der må jo være sparet et sted. Det kunne dog være rart med 4K, da TV'et gerne skulle holde en del år. Og så kører den med deres gamle SMART del i stedet for den nye.

Der er for og imod begge, og der er vel ikke andet for end at jeg må købe et af dem, og teste det derhjemme i en uges tid.
Af Bryno
Problemet med UB820/UB830 er, at de som sådan ikke er fremtidssikret (hvis det er det man går efter). De kører begge med HDMI 1.4 og ikke 2.0 og HEVC codec kan ikke trække det samme høje antal frames som UB850 og opefter kan. Det er der nok en ekspert der kan uddybe.
Mener nu nok at 830v kører USB 2.0. Men korrekt at det kun er 30 frames. Men er det synligt/mærkbart om det er 30 eller 60 frames. Og ja, jeg kan godt se at det er det dobbelte på papiret, men kan det almindelige øje se forskel.
Af BigBadAde
absolution skrev:
BigBadAde skrev:UB830v støtter vel heller ikke Netflix i 4k om jeg ikke tar helt feil?
Både UB830 og 820 har hdmi 2.0, HVEC og understøtter netflix
Okei.
Har bare blitt fortalt fra flere at de ikke får 4k på Netflix fra den, og jeg fant heller ikke modellen på netflix sin oversikt over støttede modeller. Men det kan jo være andre grunner til det.

Men jeg går ut i fra at det du sier stemmer. :)

Jeg kjøpte uansett h7005 i stede og ville gjort det igjen. Jeg synes ikke bevegelse var noe særlig på UB830. Var også mye mer gjenskinn i skjermen på LG modellen.