Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michaelcaroe
halløjsa alle her inde :D

har brugt rigtig mange timer for at undersøge hvilket fjernsyn jeg skal have, men kan simpelthen ikke nå det sidste step og vælge et, er nået frem til at

sony w605b eller panasonic AS640E vil være det bedste valg, og prislejet ligger også deromkring, 4-5k.

jeg har en ps3 og kommer nok også til at spille på fjernsynet, og jeg streamer tit ting fra enten computeren eller netflix.

jeg mangler et tv hvor jeg har gode muligheder for at se film fra computeren over til fjernsynet. jeg ku som sådan også bare trække et langt hdmi fra min stationær til mit tv, men det bliver noget bøvl

jeg har lige pt et 32" gammelt fjernsyn, som jeg streamer film fra pc'en via ps3, som ikke virker helt optimalt.

samtidig så er min antenne så dårlig at den kun kan fange halvdelen af de DR kanal der nu er, dr3 og ramasjang, og ved ikke hvorfor.
syntes jeg læste noget om at man kunne se DR via noget nyt DR app til tv'et, kan ikke lige huske hvad det hedder, men kunne også være en dejlig mulighed at have

nå spørgmålet er om jeg bare skal luk øjnene og ryst posen også bare tage en af de 2 fjernsyn, eller har i et landet smart at sige, om en af modellerne eller måske en helt tredje?

sidder cirka 2-3 væk fra fjernsynet når jeg ser tv

hilsen michael :D
Af PeterD
Begge er rigtige, rigtig gode.

Jeg har selv en Panasonic plasmaskærm, så i den forbindelse har jeg gode erfaringer med deres menusystem og billedkvalitet.

Andre kan være rigtig glade for Sony og deres billedkvalitet, så det er spørgsmålet hvad du er til. Sony måske en fordel fordi du spiller lidt PS?

Ved ikke om det ville hjælpe at "se dem live" i en butik og betjene fjernbetjening, bruge menuerne..etc..

Ved så ikke om du finder den bedste pris på pricerunner.dk?

Mener at Elgiganten har haft tilbud på W6 og AS650.. Ikke AS640, men stadig blandt de allerbedste i klassen...

Der har fornyeligt været en tråd herinde om "Streaming på AS640" og mon ikke også der er en vedr. Streaming på et W6 eller et prismæssigt tilsvarende Samsung, et sted...?
Af ThomasHO
michaelcaroe skrev:spiller ikke så super meget, er nok mere muligheden for at streame jeg sætter højest
De har så vidt jeg ved begge to viaplay og netflix tjenester, men de er jo også på din PS3. Ellers er der den mulighed at købe en chromecast, den fungerer ihvertfald godt og der er tre måneders gratis viaplay, samt en del andre funktioner.

Jeg har selv AS640 og er godt tilfreds med det, streaming fungerer også ganske fint.
Har set på Sony w605, men det der talte mig fra det, var at as640 på det tidspunkt var billigere, med flere TV funktioner også skal Sony TV vidst lige bruge en 30 sekunder fra opstart, før man kan skifte kanaler.
Sony w605 skule være en af de bedste skærme at spille på, så hvis du prioriterer det, så er det nok det du skal have. 40" er også på tilbud i elgiganten i øjeblikket til 2799,-
Af michaelcaroe
er det muligt at bruge sin ps3 controller til tv'et, da en normal fjernbtjening til et smart tv har jeg oplavet ikke er så godt.

Og panasonic har noget fancy fjernbtjening så vidt jeg kan se
Af ThomasHO
michaelcaroe skrev:er det muligt at bruge sin ps3 controller til tv'et, da en normal fjernbtjening til et smart tv har jeg oplavet ikke er så godt.

Og panasonic har noget fancy fjernbtjening så vidt jeg kan se
Det er jeg næsten sikker på du ikke kan. Jeg kan dog ikke se noget problem i at bruge fjernbetjeningen til smart tv, jeg har ikke oplevet nogle problemer.
Ja der er en ekstra fjernbetjening med, hvor der er noget touch betjening.
Af michaelcaroe
er tæt på at vælge sony tv'et, men ved ikke om jeg skal vente til det kommer på tilbud

eller w805b hvis det kom på tilbud til 5000
Af nanoflower
Hej

Du bør overveje en Sony KDL-42W705B. Skærmen er pakket med features, den er top lækker og især til spil får du p.t. ikke et TV der er meget bedre (det er lynhurtigt og har nærmest intet input lag)

Jeg ejer selv et Sony KDL-32W705B som jeg primært bruger til spil, hvor jeg sidder i en afstand af 60-70cm - jeg har absolut intet at klage på.

mvh

Nano
Af michaelcaroe
har besluttet mig for et w605b, eller et w805b, den som først kommer på tilbud, har lige et par måneder før jeg rigtig kan komme til at bruge det aligevel

mange tak for hjælpen alle fjernsyns tosser der har svaret :D
Af michaelcaroe
så fik jeg købt 48w605b ved hjælp af elgigantens tilbud til 3800 kr, glæder mig til det kommer.

og i mellemtiden har jeg prøvet at se på hvilke indstililnger jeg skal have når jeg får den, og er pt nået frem til

cinema 1 - colour i warm 2 og gamma setting til minimum

også skal den vel også firmware updates, ved i om det sker ved hjælp af usb og en sony hjemmeside, eller har den en setting til dette?

og måske ellers andet jeg skal vide?
Af Stallknecht
Hej

Jeg står selv i samme situation med valget imellem netop disse 2 skærme. Jeg håber meget at du gider sætte et par ord på din oplevelse med tv'et når du får det hjem.

Jeg hælder egentlig mest til Panasonic pågrund af design, og så har jeg hørt meget om ekstrem lang opstarts tid på sony'en. Glæder mig til at høre hvad din oplevelse er, og tillykke med købet.

Vh Mads