Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Nu har jeg lige købt 2 stk Panasonic AS640, 48" og 55" og det undre mig at hjørnerne på begge skærme er lidt mørker i forhold til resten af skærmen , ikke fordi jeg kan se det når jeg sidder ned på 2-3 meters afstand men stiller jeg med 50-100cm fra skærmen ses det tydeligt og specielt på rød baggrund, f.eks når man starter Youtube appen.
Det er ens på begge tver , dog er det mere udpræget på 55" end på 48" , men ingen tvivl om at det ses på begge tv.
Sjovt det ikke er nævnt i testen da det var det første jeg så da jeg tændte fjernsynet første gang. Og ret besynderligt at man sender fjernsyn på gaden med så en åbenlys fejl, syntes faktisk også man kan se det på billederne herinde i testen af AS600 modellen.

Når man lige laver en hurtig søgning rundt på nettet er der en del der har problemer med lidt mørke hjørner og ikke kun panasonic tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Inhomogenitet i baggrundsbelysningen (som dette er) er forskelligt fra TV til TV. Det vi ser i anmeldelsen vil næsten med garanti ikke være det samme som du får hjem i stuen, simpelthen fordi de kommer fra forskellige produktionsbatches. Det er et lotteri.
- man kunne nemt få det indtryk, at producenterne "giver den fuld gas" i deres første produktionbatch, velvidende at diverse medier vil teste disse.

Og når så først at "de gode test" er hjemme, så slækker man på kvaliteten i den videre produktion ?........se blot på de seneste Samsung 7000-serie Tv's :(
Det er tanker jeg selv har gjort mig. Jeg har ganske ofte været hurtigt ude og købe de nyeste Panasonic TV, og har normalt ikke oplevet de fejl, som efterfølgende købere beskriver.

Men det er jo blot en tanke :-)
Af Perfod
Nå men jeg må leve med det, nu ser jeg det heller ikke på afstand, meeeen man er vel lidt fanatiker. Det er faktisk også mit første LED tv ellers har jeg altid haft panasonic plasma tv, så jeg syntes faktisk det er et skridt ned af stigen fra mit 4 år gamle plasma også til det her as640
Mener også i testen at der skrives noget lignende i testen:

"Vores eksemplar havde en smule ujævnt lys i hjørnerne af panelet,..."

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1402041430

men det kommer du ikke udenom lige meget hvad mærke du vælger...

Samsung, LG, Philips, Sony, og hvad de "store"ellers hedder, er det det samme, og i den prisklasse er AS640, måske, stadig det bedste.
Hvordan er det sport på 640'eren?

Syntes jeg har læst test, hvor de skrev det ikke var så godt til hurtige bevægelser men det er vist bedre at spørge en der har det ;)

Mvh

Mst / stadig i tvivl om hvilket fjernsyn der skal købes
PeterD skrev:Må vente på at der kommer nogle og svarer.så ...
Ja :)

Ellers tror jeg det bliver fravalgt. Pt ligner det den billige UHD i enten Samsung eller Sony (den steg godt nok 1.000 i går men måske de er til at handle med). Det er ikke nemt, når det kun skal være 48-50 tommer O_O
Men er det "sikkert" at vælge UHD/4K allerede nu?

Har du googlet priserne på:

Sony X9005?

Panasonic AX802?

Samsung H7500?

Der er nok andre MEGET BILLIGERE, men med disse skulle du være sikker på billedet..

Lige nu kalder alle producenter jo gerne deres skærme UHD for at få mere gang i salget.

Husk lige at Google skærmen inden du slår til...
Senest rettet af PeterD 17 jan 2015, 11:39, rettet i alt 2 gange.
PeterD skrev:Men er det "sikkert" at vælge UHD allerede nu?
Sikkert ikke men de opfylder de resterende betingelser jeg har 8)

Desværre giver det ikke argumenter for at købe et nyt om et par år ::l
Af Mst39
Det ved jeg ikke lige men Bilka har en Samsung til 6000.

UHD er dog ikke noget krav og derfor kunne Panasonic stadig være i spil. Jeg var meget glad for mit gamle plasma og harddiskoptageren derfra. Det virkede bare.