Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj i forum.

Jeg har for 7 mdr. siden købt mit andet Pana plasma (skulle lige have et st60y inden det forsvandt)

Det er et super godt tv, står rigtig godt. Desværre opdagede jeg for ca 1. mdr. siden at der var kommet lilla skygger i undertekst området. Og som I ved når man først har fået øje på det, så er tv'et ubrugeligt ;)

Jeg har haft det fejlmeldt og Panasonic har skiftet panelet, jeg kan kun rose ec-skovlunde og Panasonic for super super service, afhentet og afleveret igen.

Nå men det korte af det lange er at allerede nu kan jeg igen ane det lilla bånd i undertekst området. Jeg er helt sikker på det kommer fra Netflix, som jeg kører gennem tv'ets egen app. Her kan man ikke ændre farve på underteksterne, den understøtter åbenbart ikke ændringer i netflix.

Jeg har både ved første panel og dette kørt ca. 150 timers burn in, så det ikke lige frem fordi jeg har mishandlet tv'et.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, for jeg bruger næsten udelukkende tv'et til Netflix. Lige nu sidder jeg og slår underteksterne fra i 10 min intervaller for det ikke skal blive værre. Men egentlig synes jeg ikke det er i orden at man ikke kan bruge tv'ets egen indbyggede app og se netflix uden at det giver problemer.

Er der andre der har oplevet det, eller har gode råd??

Lidt fustreret for tv'et er fedt men dette ødelægger det lidt.

Mvh
HEine
MigSelv skrev:Af selv samme årsag købte jeg et AppleTV til mit Panasonic 65VT50, så jeg kunne få hvide subs. Efter et stykke tid både med tv kigning og ruller, forsvandt skyggerne i tekst området.
Har også overvejet det (har et aptv2) men her er jo ingen fuld HD (om man så kan se det eller ej :-) )

Men sådan af rent princip så synes jeg det er for ringe at man ikke kan benytte de features tv'et har uden at man ødelægger det.

/Heine
Af Supergris
Nu er det jo ikke Panasonic, men Netflix, der har valgt de gule undertekster til "alle" andre platforme end Apple, hvad så end grunden er, men ærgerligt er det...
Jeg håber, du finder en brugbar løsning, for tvet har jo ellers et dejligt billede...
Af jepsenheine
Supergris skrev:Nu er det jo ikke Panasonic, men Netflix, der har valgt de gule undertekster til "alle" andre platforme end Apple, hvad så end grunden er, men ærgerligt er det...
Jeg håber, du finder en brugbar løsning, for tvet har jo ellers et dejligt billede...
Det har du ret i. Men i samme åndedrag burde man, om ikke andet af en producent som panasonic, kunne forvente at man kunne vise gule farver på et tv uden det går i smadder :)

Jeg tror faktisk jeg prøver at købe en chromecast, som tidligere nævnt.

Tak for svar
Mit VT 50 har også en mindre skavank der hvor der er undertekster også fra før jeg fik netflix på nogle helt sorte baggrund der er det sorte lidt lysere der hvor der normalt er undertekster.

I øvrigt kunne jeg inde på min netflix konto sætte undertekster til hvide og har hvide undertekster på mit vt50 efter jeg gjorde det - de gule er jo ikke til at holde ud :s