Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rex
Vi skal bruge en flot skærm til et mødelokale. Vi overvejer en let brugt Beovision 12-65 eller en ny Avant 55".

Skærmen skal primært bruges til præsentationer fra computer, hvor powerpoints og filmklip bliver brugt mest.

Der skal tilkobles Apple TV, Playstation og trådløst internet.

Vores overvejelser:

Beovision 12-65 har en ældre teknologi opløsning (ikke 4K), men til gengæld gætter vi på, at plasma teknologien er god.

Vi gætter på, at 'ease-of-use' er lige god i begge?

Hvad ville I foreslå? Fortæl os gerne hvad der får jer til at foreslå den af de to, I ville vælge til det formål.

På forhånd tak for jeres input.

Rex
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Plasma-panelet vil næsten med garanti få fastbrændte elementer med tiden, så til jeres brug ville jeg tage en LCD-model.
Af Globulus
Til et mødelokale, som må formodes at være badet i lys det meste af tiden, vil man netop få mest ud af at vælge en skærm med kraftigt lys og brede betragtningsvinkler, dvs. en skærm med LED-belysning og et IPS-panel, sekundært et VA-panel.

En plasma-skærm ville efter min mening være et dårligt valg til et mødelokale.

Så er der lige spørgsmålet om, hvad man i dag betegner som "flot". De fleste apparater ligner hinanden i dag når de er væghængte. Der er efterhånden kun panelet tilbage og rammen er så tynd, at der dårligt er plads til et logo. Således er det nærmest hip som hap hvad man hænger op i et mødelokale. Kun apparater fra B&O og modeller som f.eks. Sony X9005B skiller sig ud men hvis man går efter det tidløse er det næsten en ulempe, at man kan se, hvilken model der er tale om. Der er intet (for mig) der skriger "Lauritz.com" som en B&O-fladskærm med 3+ år på bagen :) Og ja, et B&O Avant vil lide den samme skæbne i løbet af få år, uanset prisen i dag. Men det er en helt anden diskussion.