Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg har nu kigget meget rundt på nettet, og det virker som om, at det næsten er umuligt at få et tv i 40" eller 42" størrelsen, som har en dybde (uden stander) på under 4 cm.. Nogen der kan være behjælpelige med at finde et der passer kriterierne?

Mvh

Stefan
De fleste herinde går mere op i billedkvalitet end smart-tv-funktioner eller hvorvidt en skærm er 4, 8 eller 10 cm tyk.

Gode skærme i dit prisleje er:

Samsung H7005 40" | Sony W828B 42" | Panasonic AS640 40"

...men det kan sagtens gøres endnu billigere:

Samsung H64XX/H65XX 40" | Sony W605 40" | Panasonic AS600 42"
Senest rettet af edinger 04 jan 2015, 12:25, rettet i alt 1 gang.
Selvom Sonys TV er super gode til prisen, så bør du nok holde dig fra dem hvis det er et tyndt tv du er efter.

Ville gå efter et Samsung, de er tynde, har designet med sig og har god billedekvalitet.

H7005 får min stemme, ser dog ud til det er 6.3 cm dybt.

Tror ikke der findes nogen som er saa tynde som det du er efter, naar nu man ikke kan få et oled i 40", de tyndeste er nok LG men er også over 5cm.
Tak for svarene.. Jeg er helt med på at der oftest bliver set på billedkvaliteten, her på siden ;) men jeg er OGSÅ ganske glad for at tv'et skal være en fryd for øjet når det er slukket..

Jeg købte et LG 47LA860W til min mor for lidt over et halvt år siden, men den model er vist udgået, desværre.. Den havde et godt billede og kun lidt over 3 cm i dybden (uden stander).

Af det jeg kan læse mig frem til, så er Samsung H7005 serien omkring 6,3 cm i dybden og LG's LB731V er 5,5 cm i dybden.. Ville give min sjæl for et OLED i 42" til min lille stue.. alt over 42" bliver desværre for stort når jeg kun har omkring 2 meter fra min sofa til mit tv.

Hvis der er flere bud, så modtages de med kyshånd! :)
Af Bryno
46´H7005 havde jeg selv i en kort periode og det var 3,3 cm i dybden. Jeg mener kun det er 40´der er de 5-6 cm i dybden.

Er selv en af dem der gerne vil have det hængt så tyndt som muligt på væggen så jeg har også researchet det en del :)

Desværre tror jeg ikke der er så mange alternativer, måske har philips nogle ultratynde men så er det også en anden prisklasse.
Af Bryno
Billedmæssigt fejlede den ikke noget, jeg havde den mest bare hjemme for at teste hvilken skærmstørrelse ville passe til stuen. Blev også enig med mig selv om at det ikke var det bedste tidspunkt at købe på selvom det var Black Friday (gav 6000 for den). Vil hellere købe noget tilsvarende men til maks 3-4k såsom Pana AS640E (3900!), og så udskifte om et år eller to når 4k og OLED for alvor bryder igennem. Kan måske også overtage et 46´plasma som jeg kan have midlertidigt indtil jeg er klar til at punge ud :)

Jeg er også nysgerrig efter at se hvad der bliver lanceret på CES disse dage..
Af x99gump
Hvis H7005 i 46" er tyndere end de mindre udgaver, så er det da bestemt det du skal kigge på. Nej, 2 meter er ikke for lidt til 46", det er bare spørgsmål om tilvænning...
Hvor meget tyndere er det end AS640, og vigtigst af alt.

Er billedet/sortniveau/farver/hudtoner præcist ligeså godt eller bedre end på AS640?

Du har vel hørt om "clouding". Er der MINDRE af dette på Samsung end på AS640?

(Ville undre mig meget..hvis det er tilfældet?)
Af Bryno
Jeg har ikke haft mulighed for at teste de to modeller side om side så det kan jeg ikke svare på. Ved blot at 46H7005 er 3,3 dyb hvor pana as640e er 5,7 dyb. Udfra de reviews jeg har set og læst vil jeg dog gætte på at sortniveauet er bedre på pana´en end på samsung. Dermed ikke sagt at samsung ikke havde et fanstatisk billede og jeg tror virkelig man skal være entusiast hvis man skal kunne skilne mellem de to uden at have dem side om side.
my 2 cents