Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Polle06
Hej

Jeg har seriøst overvejet at købe 55HU7505. Jeg har læst jeres indlæg og meninger, samt set forskellige tests af tv'et. Og selvom UHD ikke rigtig kan bruges til noget, så tager jeg det med som en bonus. Resten er jo ganske godt.

Jeg ser man kan købe One Connect boks til tv'et. Så slipper man for ledninger, idet der så kun går 1 kabel imellem boks og tv'et. Men er det det eneste man får for de mange penge, som boksen koster?

Tænker også at købe Samsung Soundbar H750 (ved godt det åbenbart tænder af sig selv :o ), men soundbaren har ellers fået gode anmeldelser, og så er det hele Samsung, og kan styres med kun 1 fj-betjening.

Der er fordele/ulemper ved alt, og jeg vil gerne høre om I vil anbefale mig noget andet. Det er trods alt jer som har fingrene i "dejen", og for de fleste vedkommende, ved hvad I taler om. Mit budget til tv er max kr. 16.000 og skal være 55"

Mvh.
Polle Jensen

Godt Nytår til alle :)
Det er vist overkill at købe One-connect boksen nu, idet tv er udstyret med alle features, så det er en dyr kabelskjuler. Ville vente til der virkelig sker noget nyt inden køb af boksen.
Brugeravatar
Af hans123
Hvorfor er du faldet for Samsung ?

Der laves mange andre gode TV.

Jeg ville nok springe Samsung over pga alle de fejl der bliver skrevet om.
Af Polle06
Umiddelbart vælger jeg 55HU7505, fordi jeg syntes man får meget skærm for pengene. Og selvom nogle melder fejl, er andre meget tilfredse. Og ud fra tests jeg har læst, virker det som et godt køb.

Men jeg er åben for forslag. Jeg bor på Bornholm, og udvalget af TV er ikke stort. Jeg kan ikke ved selvsyn se de skærme, som er interessante. Så jeg stoler lidt på jeres feedback, og derfor vil jeg gerne høre andre forslag.
Jeg har en 48" HU7505, den er virkelig god, jeg har ikke oplevet nogle problemer, det er dog andre der har, særlig hvis den er større end 48". Glem alt om one connect boxen nu, måske den bliver relevant om et år eller to.

Der kommer nok nogle Panasonic folk og foreslår dig AS640, jeg har dog set dette tv korrekt indstillet hjemme i stuen hos en ven, det er et godt tv, men det er stadig et skridt ned af stigen billedmæssigt, ja egentlig på de fleste områder.
Er super glad for mit 55HU7505, så kan godt sige god for det. Ellers har elgiganten Sony x8505 i 55" på tilbud til 8000kr sat ned fra 11k, også et godt tv og en super pris. Men prisen til side ville jeg stadigt helst have 55hu7505 grundet va panel kontra ips, samt bedre smart tv og 3d, men det er så også en smagssag, og til 8000kr er x8505 et suverænt godt køb.

Angående soundbar hvis du har pengene til det, og vil have det ultimative streaming/soundbar system, så stag et kig på Naim Muso, koster 8400kr, men er også suverænt god, og den første rigtige "hifi" soundbar. Bedre end sonos.
Af Polle06
Det er jeg glad for at læse, og har haft de samme overvejelser. Nogle har haft problemer med deres Samsung, men ellers er det en super skærm. Og prisen taget i betragtning, får man nok ikke noget der er bedre! (Det er her I Sony - Panasonic - Philips folk skal skyde med skarpt).

Endnu er jeg ikke blevet overbevist om køb af noget andet. (jo måske Sony's topmodel, men prisen??)