Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jevan
65” Samsung UE65HU8505 (buet Ultra HD-tv)
65” Sony 65X8505B (Ultra HD-tv)

Jeg har allerede købt sony 8505b til 15000kr Men har ikke fået den hjem endnu. er det 5000kr værd at upgradere til samsung istedet ?

Mit behov: Ser meget DVD rip film bruger slet ikke smart tv system.

Any advice ?
:)

Tak

Hilsen
jev
Af daneinsg
Hvor har du fundet sony'en til 15k?

Jeg har haft dårlige erfaringer med samsung med elektronik og panel fejl, men 8-serien kommer med 5 års garanti hvilket klart er et plus.
Af jevan
Yep det var også det jeg tænkte men igen så køber jeg Sony med mastercard gold som kommer med yderligere 3 års fabriks garanti. så det giver 5 år i alt.

købte sony på blackfriday hos elgiganten til 15k de havde kun 25 stykker. men jeg fik den aldrig udleveret da jeg flytter til ny bolig til januar så bad dem beholde den indtil januar måned :)

så har stadig mulighed for at sige nej tak.

Ved bare ikke om det er de 5000kr værd.

Har godt set kontant omkring elektronik fejl hos samsung. mon ikke de har rettet op på dette.

køber selv kun sony. Da deres produkt ALTID har fungeret som det skulle og lavet af de højeste kvalitet. Men har bare ikke ret meget forstand på TV generalt.

Og alle de reviews man finder på diverse hjemmesider er så modstridende. Har medlemskab hos which.co.uk og de mener bestemt at samsung 8505 er den bedste tv i 2014.

er ikke stor fan af buet tv.

Der valgte jeg sony fremfor samsung ... men nu når jeg har set samsung TV hos elgiganten synes jeg virkelig oplevelsen er helt anderledes. Men det er jo en specifik lavet video der afspilles og den er nok kaliberet af en samsung medarbejder.

Er virkelig i tvivl
Af jsj
jevan skrev:65” Samsung UE65HU8505 (buet Ultra HD-tv)
65” Sony 65X8505B (Ultra HD-tv)

Jeg har allerede købt sony 8505b til 15000kr Men har ikke fået den hjem endnu. er det 5000kr værd at upgradere til samsung istedet ?

Mit behov: Ser meget DVD rip film bruger slet ikke smart tv system.

Any advice ?
:)

Tak

Hilsen
jev
Begge er ret fede, men synes at Samsung 8505 har det bedste billede, meget dybere sort hvor Sony 8505 er mere grå. Men om det retfærdiggør 5000kr, det kan kun du vurdere. /og så er der jo lige den bue som du ikke er så meget for/ - jeg synes det ser godt ud med buen ;)
Af OleA
Uanset hvad du vælger tror jeg du bliver skuffet over DVD kvalitet på 65 tommer. HD er næsten et must.
Af lindegaard
OleA skrev:Uanset hvad du vælger tror jeg du bliver skuffet over DVD kvalitet på 65 tommer. HD er næsten et must.
Hvilket de 2 modeller nævnt vel også har :)
Brugeravatar
Af edinger
lindegaard skrev:
OleA skrev:Uanset hvad du vælger tror jeg du bliver skuffet over DVD kvalitet på 65 tommer. HD er næsten et must.
Hvilket de 2 modeller nævnt vel også har :)
Skærmene har muligheden for at vise UHD-kvalitet, ja. Men DVD-skiverne er hverken i HD-kvalitet (720p) eller Full HD-kvalitet (1080p), men blot 480p.

Og kvaliteten bliver ikke bedre af at blive blæst op på en UHD-skærm. Det kan let blive noget grumset at se på.
Af Nauticay
hvis dette var mig der havde fået købt x8505 til den pris, ville jeg ikke være i tvivl.
- selv til samme pris havde jeg valgt sony'en.

men til det bruk du har skrevet virker det lidt "overkill" med en så god tv. Da kunne du ligesågodt købe en billigere skærm... mener jeg.
Af pkmadsen
Ja til den pris på 15999 eller 17999 i tilbudsjagten ville jeg heller ikke være 2 sekunder i tvivl om at det skulle være sony.

Ærgrer mig lidt over at jeg ikke ventede for da jeg købte tv i september var prisen 25000 og der endte det med F8005 (fladt 2013 model) til 15000. jeg synes at 25 af de lange var lige heftigt nok for et tv

Og et buet tv? Nej tak !!!
Af pkmadsen
Tak @edinger

Og ja det er et fedt TV, så det ville jeg da ikke af med. :)

Det slår jo de fleste nye tv i dag mht. billedkvalitet ,F8005 inklusive

Det var bare ikke stort nok..
Af biggo
Hvad er siddeafstanden til din 65'er i stuen?

Jeg har ca. 3.5 meter og er i tvivl om tv'et vil være for voldsomt. Jeg har en 47'er i øjeblikket og den er for lille til film synes jeg.