Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af corfitz
Hej alle.

Har efterhånden søgt og søgt, men kan ikke bestemme mig så håber på lidt gode fif fra i kloge mennesker.

Skal ha nyt tv tilstuen her i januar i min 60".
Har 10-15000kr at gøre godt med.

Det skal bruges til alm tv via waoo, lidt netflix til ungerne i ny og næ og så ellers bare et godt billede.

De eneste jeg mener der rammer mine krav i mit prisleje er umiddelbart :

LG 65LA965w

Samsung UE60H7005

Hvilke af disse ville i foretrække, samt hvilke alternativer vil i mene jeg skal kigge på ??

På forhånd tak.

Corfitz
Af PeterD
Nu når man læser mange indlæg her på siden er det ofte "Samsung xxxx defekt", "Hjælp mit Samsung vil ikke xxx", "Mit LG xxxx har problemer med farver "

Sorry. But thats a fact!

Køb endelig et. Nu er de ekstra på tilbud.

Spøg til side...eller ikke, men hvad er der galt med et Sony W605 eller W805?

Eller et Panasonic AS640 som er testvinder?

Nå'e jo. De er sjældent på tilbud og lagerføres ikke som "stangvare" .

Spørgsmålet er om det kunne være en mulighed?

Check pricerunner.dk men det er selvfølgelig lettere at tage til Expert, Merlin, Fona og Elgiganten og så komme hjem med et Samsung eller LG.

Under ALLE omstændigheder check pricerunner.dk og hdtvtest.co.uk og avforum.co.uk om det får TOPAWARD INDEN du køber det.

Hvis det SKAL være +60" så køb et UHD skærm fra Sony og glem hvad det koster...

Godt Nytår.
Af corfitz
Det behøver skam ikke være nogle af de 2 skrevne.

Har set på w605 den er desværre for tyk i bunden.
Behøver ikke prangende lyd fra tv'et da anlægget er koblet ind over.

Når der endelig er givet tilladelse til nyt tv vil jeg op i min 60". Har ca 5m til forkant sofa ;-)

Dur Philips til noget ??

Corfitz
Af kronholm
De sidste par uger har der været en del indlæg med 2-3 år gamle panasonic modeller som står af, så du skal i hvert fald heller ikke købe panasonic. Og det endda selv om panasonics markedsandel er forholdsvis ynkelig i forhold til samsung's.

Glædelig Jul.
Af PeterD
"Rønnebærrene er sure" sagde ræven,da han ikke kunne nå dem...

Man kan jo altid skrive at skærmene fejler noget for det gør jeg også :)

Fik forresten aldrig svar på om Philips kan levere noget der kan matche japanerne og koreanerne... O-O , så derfor fortsætter vi:

https://www.avforums.com/review/panason ... view.10436

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... 640-review

http://www.flatpanels.dk/flatforum/post ... 2&p=209475

Måske dette er interessant?

http://www.youtube.com/watch?v=tDV2gGZePb4

HUSK: Film skal SES (også i biografen!)

(Hvis lyden er Alfa og Omega køb et Philips! Punktum) Men du kører jo som skrevet dit anlæg indover..)

Du kan også vælge et OLED og så være helt med fremme i udviklingen...Næ, UltraHD..eller..

Uha det går hurtigt med udviklingen så køb du bare den bedste fra 2014..om 6 måneder er der sikkert en Samsung/LG/Philips/Sony/Panasonic/Lifetec ( Nå'e nej) der er bedre..

Godt Nytår!
Af jsj
[quote="PeterD"]Nu når man læser mange indlæg her på siden er det ofte "Samsung xxxx defekt", "Hjælp mit Samsung vil ikke xxx", "Mit LG xxxx har problemer med farver "

Sorry. But thats a fact![/
Hvorfor mon.?, kunne det tænkes at der sælges mange flere Samsung/LG, og hvorfor mon?, kunne det tænkes at de har mere at byde ind med end ex Panasonic.....
Jeg ANER ikke hvad fejlraten er på de forskellige mærker, men ved at der sælges MANGE flere Samsung end Panasonic og Sony, og det eneste tidspunkt man hører om vores tv er når det er defekt, desværre :((
Jeg har selv haft et Samsung plasma, var ovenud tilfreds med det. Det "døde" efter 3 genoplivninger, men Samsung stod ved deres ansvar/garanti, så har fået krediteret mit køb her snart 4 år efter købet, stik den Panasonic :)
Af corfitz
Det er muligt Panasonic er rigtig godt, men hvad hjælper det når jeg vil ha min 60" og budgettet er max 15000kr ??

Søger egentlig gode råd/forslag til nyt tv i min60" gerne 65" til max 15000kr.

Godt nytår
Corfitz