Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle :)
Mit nu snart 4 år gamle Samsung tv, skal udskiftes.
Det har været igennem 2 reparationer, ny mainboard og nyt panel, og står nu for at skal ha skiftet panelet igen igen.
Det positive er, at jeg har handlet hos HiFi klubben, og dermed fået 3 års garanti. det er nu næsten 2år siden jeg fik panelet skiftet, så det er stadig under garanti, så derfor har Samsung nu krediteret mit køb, dvs at jeg ca 19.000kr at handle for i HiFi klubben, fedt.
Men det gamle jeg havde var jo et plasma, og det er yt nu kan jeg forstå..
Var i HiFi klubben igår for at se på Samsung UE65HU7505UHD og Sony KD-65X8505UHD...
Jeg synes umiddelbart at Samsung har et noget bedre sort niveau, og det kan jeg da også læse på forskellige tests.

Grunden til jeg overvejer sony også, er fordi jeg tror måske ikke at de er behæftet med så mange fejl som Samsung......
Smart tv delen brugte jeg aldrig på det gamle tv, har koblet et Mac mini til som mediecenter, og det kører fino. jeg vil dog ikke afvise at jeg måske kommer til at bruge Netflix på et tidspunkt...
Det eneste som jeg ikke fik set da jeg var i klubben, var optagelser med panoreringer...øv, har læst at Samsung 7505 har lidt problemer her, er der nogen der kan be/af-kræfte det?
Jeg læser selvfølgelig også til min skræk, at der er flere som har probs med deres 7505, men er det ikke snart fuldstændig ligegyldigt hvilket mærke man vælger, så er der s.. probs med det ene eller andet?(, med mindre man vælger B&O, som jeg så ikke har pengene til)
Derfor overvejer jeg også at tilkøbe en forsikring til ca 1500kr, som dækker i op til 5 år, med det FULDE beløb, modsat vores egen indbo forsikring som jo afskriver for hvert år...
Nå, en lang svada, men what to do, synes I?
Kan faktisk selv ende i samme situation - har samme model. Havde sgu håbet at HFK fortsat forhandlede Samsungs 64" retrætemodel i plasma - men sådan ser det desværre ikke ud . Hvis det ikke havde været den kurvede model, havde jeg klart bidt i det mindst sure æble og valgt at gå de frygtelige 8" ned for at få LG' s OLED . Alt LCD/LED på markedet er i min verden stadigt en synlig nedgradering af overall billedkvalitet i forhold til ps63c7705 . Men af dine listede valg ville jeg gå efter Sonyen . .
lennon skrev:Kan faktisk selv ende i samme situation - har samme model. Havde sgu håbet at HFK fortsat forhandlede Samsungs 64" retrætemodel i plasma - men sådan ser det desværre ikke ud . Hvis det ikke havde været den kurvede model, havde jeg klart bidt i det mindst sure æble og valgt at gå de frygtelige 8" ned for at få LG' s OLED . Alt LCD/LED på markedet er i min verden stadigt en synlig nedgradering af overall billedkvalitet i forhold til ps63c7705 . Men af dine listede valg ville jeg gå efter Sonyen . .
ja du har nok ret mht nedgraderingen i forhold til plasma, men hva ka vi gøre, bare følge med og hoppe på LED vognen, for OLED er stadig udenfor rækkevidde rent prismæssigt...
Er måske nok ved at beslutte mig for Samsung 7500, har læst en del positive indlæg omkring tv'et, dog med den lille krølle, at Samsung åbenbart har mildest talt elendig kvalitetskontrol, da der er flere som har købt denne model og fået den ombyttet endda op til flere gange, bla. pga. banding. -men dem som er "heldige" at få et fejlfrit eksemplar, ja de er sgu super tilfredse.... :)
hmmm O-O
kronholm og edinger, I har nok ret i at jeg burde vælge en anden producent, men læser også at stort set alle producenterne har fejlbehæftede tv, banding, line bleeding etc.- synes den er svær, men hælder nok til Samsung 7505'eren, dem der har en der kører, de er ovenud tilfredse... måske jeg vælger at tilkøbe en forsikring også, så er der ikke noget at komme efter de første fem år....
-edinger, nej HiFi klubben har ikke Panasonic, så det er ikke en option. De har kun Sony, Samsung og LG, har jeg fundet ud af..