Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Tv eksperter

Jeg håber i kan hjælp mig med at finde et TV hvor højtalerne sidder foran og som kan låses fast på en bestemt volumen.

Det er til en gammel senildement dame som skruer meget højt op for sit TV.

Det med højtalerne skal forståes sådan at lyden skal sendes ud foran TV'et og ikke bagud ind i væggen som jeg har har forstået at det gør på det hun har.

Det med at volumen skal forståes sådan at der skal være en form for børnesikring hvor man kan indstille TV'et til ikke at kunne skrues højere op på volumen end det man har indstillet den til

1000 tak for hjælpen på forhånd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De fleste TV kan du låse ved at bruge "Hotel" menu'en, som kan åbnes vha. specielle kodetryk på fjernbetjeningen. Så du skal dermed blot fokusere på at finde et TV med de rigtige højttalere, så kan vi grave efter de options du har i Hotel-menuen bagefter.
Af Mates
Hvad med et par små, aktive højttalere som fx

http://www.edifier-international.com/pr ... 000tcn-v14

De har et lille volumen hjul bagpå som du kan indstille til at have en lyd du ønsker, når TV'et er sat til max.

Derudover har de også bedre / mere hørbar lyd, så hun ikke har behov for skrue så højt op.

Hvis det eksisterende TV ellers virker, kan hun måske nøjes med sådan en løsning?
make skrev:Hej Torben

Tak for svaret.

Kender du nogen TV med højtalere der sender lyden ud foran på TV'et?

Hvordan finder man ud af hvilken vej højtalerne sender lyden ud?
Du er typisk nødt til at se dem i virkeligheden. De fleste sender lyden ud bagtil eller skråt ned under skærmen.
Af make
Tak for svarene :-)

Er der ikke nogen der kender et TV der har højtalere der vender fremad? De findes måske slet ikke mere?