Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af psg
Er i syv sind,har lovet svigermor, at finde et fjernsyn til svigerfars fødselsdag.
Jeg syntes jeg har kigget på diverse test. har ud fra tilbuds siden fundet et par stykker, og så selv fundet en.
De ser på viasat parabol, rummet har ikke kraftigt lysindfald afstand til fjernsyn ca 4 meter

Her er fjernsynene.

1. Panasonic 50" 3D Smart LED-TV TX-50AS650E til 5999. elgiganten

2. Samsung 50" Smart LED-TV UE50HU6905XXE til 5499. elgiganten.

3. Sony KDL-55W805B LED 3D TV 5999. Wupti.

Det er en tryghed for svigermor hvis man kan få fjernsynet igennem en fysisk butik

De har i forvejen et sony 46EX724 som de er glade for (det nye er til et andet rum så det er ikke en erstatning). De bruger ikke 3d funktionen. men er lige begyndt at bruge viaplay og syntes det er godt.

De er altså til normalt tv kiggeri og noget dvd. og lige begyndt at snuse til netværkstilbud.
Max pris er 7000 kr og hvis i mener det er totalt overkill for dem, så kom gerne med andre forslag.
Mindste antal tommer 46.
Håber i bære over med endnu en spørgepeter:-)
mvh. Peter :)
Mellem de 3 tror jeg godt du kan droppe den samsung da den ikke er voldsomt god. Værdi for pengene er bedre i det nævnte Panasonic og Sony. Hvis Det skal købes i en fysisk butik helst er det jo kun Panasonic der kan opfylde de priser du har fundet frem på dem. Med afstanden til sofa osv synes jeg sony er det bedste køb af de to, og evt kan du få samme pris hvis du kan finde en fysisk forhandler der vil matche online pris, Sony centre er også til at handle med er min erfaring. Med det sagt er Panasonic nemmest at få op at hænge, og har bedre betragtningsvinkler. Men jeg tror faktisk de ville blive lige glade for både det sony og Panasonic. Så se hvad du kan finde af pris, og hvis du kan score et 55" af den kvalitet til den pris kan de kun blive glade :)
Af PeterD
Godt navn, Peter. ;)

...Martin siger det hele meget godt så der er ikke forfærdeligt meget mere at tilføje...

Check evt. pricerunner.dk

Den opmærksomme bruger ved at Fona og Elgiganten både har nethandel og fysisk butik. Bare luk ørerne for deres salgsgas (De har sikkert en helt tredje skærm som er MEEGET bedre...!) DONT BELIEVE THEM!

Husk nu at kalibrere skærmen for ham/dem...

(slå ALLE billedforbedringer FRA, og skru lidt ned for farve og lyset.
Giver et mere naturligt billede). Check her på siden eller hdtvtest.co.uk.
Vælg profilen: Biograf eller Normal (Måske en tand mere skarp?)

2 rigtig gode skærme som, uanset hvilken du vælger, han vil blive OVERORDENTLIG glad og henrykt for at modtage.

God fødselsdag og god jul!
Af Grandahl
Vil lige tilføje at med den afstand du nævner vil jeg sige at 55" er det mindste tv du skal gå efter. Vil klart gå efter Sony W8 af de tv der. Lige den Samsung du nævner der er ikke go. En god UHD tv koster en del mere.
Panasonic AS650 bedømmes af en del til at være dårligere end AS 640.

Hvis man vil steppe op på kvaliteten ville jeg lige nævne Samsung H7005 i 55", den er dyrere så det er ikke sikkert at det bliver relevant.
Brugeravatar
Af edinger
Grandahl skrev:Panasonic AS650 bedømmes af en del til at være dårligere end AS 640.
Det må være den del, som vægter billedkvalitet målt fra en position i sweet spot. Andre, som stiller 'bredere' krav, vil foretrække AS650.

Det er den gamle sang om VA vs IPS. Man vinder lidt, og man taber lidt. Intet nyt under solen.
Af Grandahl
edinger skrev:
Grandahl skrev:Panasonic AS650 bedømmes af en del til at være dårligere end AS 640.
Det må være den del, som vægter billedkvalitet målt fra en position i sweet spot. Andre, som stiller 'bredere' krav, vil foretrække AS650.

Det er den gamle sang om VA vs IPS. Man vinder lidt, og man taber lidt. Intet nyt under solen.
Jamen det er rigtigt. Det jeg har læst, og skriver læst for jeg har ikke set AS650, kun AS640. Det er nu en del flere der vægter kvaliteterne fra AS640 højest.
Af Mates
Jeg stod også og svingede lidt imellem TX-55AS650E og Sony KDL-55W805B LED.

Endte med at tage sony'en til 5999 da det var black friday. Overordnet set er jeg rigtig glad for det valg. Der har været tale om "langsom opstart" men det synes jeg ikke er noget vi bemærker.

SmartTV delen er sådan lidt tja.. ikke noget vi kommer til at bruge. Heller ikke 3D, selvom det fungerer OK.

Det største kritikpunkt jeg har med Sony'en er, at der er en del clouding/backlight bleed. Dvs. lyset er ikke så "ens" når den viser et sort billede. Måske er det noget der går over med tiden?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det går ikke over med tiden.
Af psg
1000 tak for hjælpen
Det blev panasonicen vil lige nævne at Elgiganten også sagde de ikke havde noget bedre i den prisklasse lige nu. Dejligt i gad at komme med inputs nu glæder jeg mig til han skal have det :)