Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egtved
Hej:-)

Købt nyt tv og vil jo frygteligt gerne have dette monstrum op på væggen... Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilket beslag skal jeg bruge, synes det er en jungle at finde rundt i...

På forhånd tak:-)
Egtved skrev:Hej:-)

Købt nyt tv og vil jo frygteligt gerne have dette monstrum op på væggen... Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilket beslag skal jeg bruge, synes det er en jungle at finde rundt i...

På forhånd tak:-)
www.vogels.com er der en guide der guider dig igennem alle aspekter og viser dig hvilke beslag du kan bruge til sidst til dine valg! Det bliver ikke meget nemmere.
Af Egtved
Ok jeg kan se at et vogels kan fås til ca. 500 men i mener ikke det er pengene værd?
Af Bygone
Egtved skrev:Ok jeg kan se at et vogels kan fås til ca. 500 men i mener ikke det er pengene værd?
jo uden tvivl, ville til enhver tid vælge et Vogels beslag, det wire beslag fra Harald Nyborg ville jeg aldrig bruge personligt...men det er for at undgå flamehits, min holdning :).
Og jeg er af den helt anden holdning. Hvorfor vil du ikke bruge det? jeg kan sagtens sige god for kvaliteten og det holder 100% har intet problem. Det er stort set identisk med Samsungs wiresystem som koster en 700kr.

Personligt synes jeg det er 100% spild af penge at købe et dyrere med mindre TVet skal kunne drejes mv.
troopa85 skrev:Og jeg er af den helt anden holdning. Hvorfor vil du ikke bruge det? jeg kan sagtens sige god for kvaliteten og det holder 100% har intet problem. Det er stort set identisk med Samsungs wiresystem som koster en 700kr.

Personligt synes jeg det er 100% spild af penge at købe et dyrere med mindre TVet skal kunne drejes mv.
Jeg kunne aldrig finde på og vælge det wire system til at hænge min skærm op i, inklusiv Samsungs egen. Derfor anbefaler jeg Vogels, som jeg skrev er min personlige favorit.
Men så må du jo komme med en begrundelse. Er det fordi du tror det er usikkert? har du læst nogen steder om at det ikke skulle kunne holde eller lign? Har aldrig hørt noget negativt om dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ulempen er vel, at de kan komme til at hænge skævt og i princippet er de også mindre sikre, da der ikke er fastlåsning på dem. Det sidste er der nu også mange andre beslag, der heller ikke har, så dem kan man også skubbe ned fra væggen.
Af troopa85
Torben Rasmussen skrev:Ulempen er vel, at de kan komme til at hænge skævt og i princippet er de også mindre sikre, da der ikke er fastlåsning på dem. Det sidste er der nu også mange andre beslag, der heller ikke har, så dem kan man også skubbe ned fra væggen.
Du kan sagtens rette fjernsynet til fra side til side, så det bør aldrig hænge skævt.

Angående sikkerhed så hænger det jo flat ind til væggen, der skal mere end et almindeligt skub til før at der kan gå noget galt her... Men det er jo op til den enkelte, det koster 1/5 eller mindre af vogels vægbeslag som da helt sikkert er gode, igen personligt synes jeg bare det er spildte penge.
Kan fint anbefale det fra Harald Nyborg. Har lige brugt det til mit nye 55HU7505. Er meget let at sætte op og justerer og det gør man kan hænge TV´et meget tæt på væggen. Mit tidligere hang også med wire, men her var det deres eget. Ud over lidt finish, så er der absolut ingen forskel på de 2..... altså ud over at prisen er 5x så høj.

Det er en stålwire og 2 solide ringe der skrues fast på væggen, så med mindre dit tv vejer 300+ kilo og du samtidig sætter konen ovenpå, så tror jeg ikke du behøver være bekymret for om det holder. Svagheden vil helt sikkert være i de skruer/ravpluks du bruger til at sætte det op med (gælder uagtet hvad panel du køber) = der følger nogle med i pakken, men jeg har gipsvæg, så valgte at købe separate der er lavet mere specifikt til dette.