Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa

jeg har et loewe 55" tv full HD, som er koblet til en pioneer LX71 forstærker (tror ikke den er full HD) via hdmi
ind i forstærkeren går signalet fra min yousee digital box via hdmi
jeg har beolab 3 og sub koblet til forstærkeren og betjener det hele med en harmony one remote, som fungerer rimeligt ok

vil det give mig et bedre signal på fjensynet at kable digital boksen til tv med hdmi og så fra tv til forstærker med optisk kabel for fortsat at få lyden ud den vej?

det er ikke en option at droppe digitalboksen da vi benytter start forfra en del og pause funktionen

tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDMI-signalet bliver ikke bedre af, at du sætter det direkte i TV'et. LX71 kan godt smide fuld HD videre, men output på din boks er nok sat til 720p. Yousee's boks understøtter ikke variabel opløsning på outputtet, så man skal vælge på forhånd hvad den skal spytte ud (SD, 720p eller 1080i).
Af golfer
hej Torben

det er en LX51 jeg har opdagede jeg lige - og er ikke klar over hvordan det er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den skulle stadig understøtte fuld HD på udgangen og er også i stand til at opskalere. Du skulle dog nok overveje at slå opskaleringen fra - eller i det mindste tjekke om det har en effekt på billedkvaliteten. Opskaleringen fra de 720p som kommer ud af boksen kan ske to steder:
1) i din forstærker, før dit TV modtager det. Så bliver dét TV'et modtager et 1080p signal.
2) i dit TV. I så fald opskalerer TV'et selv billedet.

Det er svært at sige hvilken af de to der giver det bedste billede, så det må du næsten prøve dig frem med. LX51 er dog fra den tid hvor Pioneer også selv lavede TV og opskalering var de ikke dårlige til.