Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af papepape
Hej Alle

Jeg har i to år haft et super godt Samsung 55 tommers tv og vil nu flytte dette til soveværelse og har i noge tid kigget efter et 65 tommer til stuen.

Jeg faldt over dette: KDL-65W955BAE

Jeg fik det hjem i torsdags og satte det op og slemt skuffet blev jeg, da jeg så hvor dårlig billede kvalitet var ift. mit "gamle" 55 tommers.

Kan det simpelthen blive for stort ift. opløsningen og vil det være bedre med 4K med en højere opløsning, selvom programmerne ikke sendes i 4K.

I morgen tager jeg til butikken og levere købet tilbage, jeg er simpelthen for skuffet og kvaliteten af billedet, hvor tekst og logoer ikke står skarpt nok.

Er der nogle der har gode råd til hvad man skal være OBS på ved køb af et 65 tommer ?

vh T :(
Af Supergris
Umiddelbart er der ikke forskel på billedkvaliteten på en 55 " mod en 65 ".
4K er blot et udtryk for opløsningen på skærmen, og siger ikke noget om et tv's generelle billedkvalitet.
Du skriver ikke andet, end du er skuffet over at tekst og logoer ikke står skarpt nok.
Har du prøvet, at indstille tvet efter nogle af de anbefalede indstillinger, der findes på nettet.
Ved at google lidt, har jeg fundet en test fra HDTV, der udtaler dette om netop den model, du har haft hjemme:

"There’s just no sugarcoating this: the KDL-55W955B is the worst-performing Sony Bravia flagship HDTV we’ve reviewed in terms of picture quality. It’s a disappointing departure from the excellent heritage of high-end Bravia TVs, all because of the use of IPS-type LCD TV panel that’s notorious for shallow blacks – perhaps it’s a strategic decision by Sony to funnel potential buyers towards the company’s 4K Ultra HD models?"

Det lader til, at man skal holde sig væk fra netop denne model, så du må finde et alternativ, 4K eller ej...
Senest rettet af Supergris 06 dec 2014, 15:52, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Ellers godt nok lidt pral at have en 55" i soveværelset 8)
Af papepape
Hej Supergris

Tak for dit svar - ja jeg tror jeg skal holde mig fra dette tv - det er måske derfor det også var på tilbud til DKK9.999 i Elgiganten.

... go sorry om set jet skrev med 55 tommer i soveværelse, nu ikke for at prale

vh T
Af papepape
Bent odense skrev:
Grandahl skrev:Ellers godt nok lidt pral at have en 55" i soveværelset 8)
Hvorfor det hvis muligheden er der kan kun anbefale det. ;)
Je enig - jeg synes det vil være fedt - men ikke altid godt i det lille Danmark, at komme til at skrive det :-)