Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Har Samsung HU7505 koblet direkte op på TDC TV boksen med HDMI kabel. Har lige fået HD´kanalerne, men når jeg zapper mellem, kan jeg seriøst ikke se forskel.

Til trods for det er TDC med lav bitrate osv. burde der så ikke være synlig forskel?

Indspark til hvad der kan være galt? (indstilling af TV boks, fjernsyn eller andet)

PFT
Anders
Af Mates
Problemet kan være, at både DR og DR HD vises i din liste, og at HD har placeret sig langt nede på listen. Har du prøvet at browse alle dine kanaler igennem for at sikre dig, at DR HD ikke ligge på fx nummer 79?

Min erfaring er, at HD kanalerne ikke nødvendigvis erstatter SD kanalen, men at de begge vises i oversigten.
Godt nok mystisk. Har været hele listen (104 kanaler) igennem og kan finde på TV2 og TV2 HL L og det samme gælder DR. I den blå TDC-bjælke, hedder de også DR1 HD og TV2 HD L

Begge har dog ikke HD logo på logoet på selve tv-kanalen :-(

Må se på det lidt senere, for har gloet så meget, at jeg ikke rigtig kan vurderer om det faktisk er i HD eller ej :-) Men på de andre kanaler har det godt nok hjulpet, herunder så meget at jeg p.t. vælger ikke at skifte til Waoo.
Af Mates
Selvom TDC HD kanaler ikke kører med højeste bitrate, så giver det en markant forskel i billedekvaliteten at skifte fra SD.

Hvis du mener at din DR ikke er slået igennem, så prøv at spørge ovre på forum.tdc.dk. Der er mange aktive og venlige brugere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hverken DR eller TV2 skriver da "HD" i deres logo?
Af Mates
Det er rigtig at ikke alle kanalerne har et "HD" i logoet, men det står efter kanalnavnet i EPG'en. 3+ HD har fx heller ikke et "HD" på logoet.
Hos 3+ er logoet fyldt med gul farve hvis det er HD.

Dr og TV2 har ikke indikation på om det er hd. Men viser dit tv det ikke hvis du trykker på info knappen.